show jullie allereerste horloges!


De linker.
Destijds van mijn eerste maandsalaris gekocht.

1 like

Ik heb nu ipv de f91-w deze world timer, de zelfde vibes maar eigenlijk nóg leuker vind ik. Maar draag hem eigenlijk nooit

1 like

Op mijn 17de kocht ik mijn eigen horloges.

Ik weet nog wel welke.

$_72

2 likes

Ziet er inderdaad een stuk interessanter uit. Wie weet ruil ik mijn G-shock er ooit nog voor in…

Deze vind ik serieus heel gaaf. Ik ga eens kijken of die nog ergens te vinden is.

1 like

Hmmm dan toch liever Mickey Mouse :wink:

1 like

Het zal 1971 geweest zijn toen ik mijn eerste horloge kreeg. In een katholiek gezin was het een gebruik dat je met je eerste communie een horloge kreeg. Het was een Helicon met blauwe wijzerplaat kan ik me nog herinneren. Helaas heeft ie het niet overleefd.

5 likes

Leuk topic!
Het was even zoeken naar een goede foto. Maar kocht deze in December 2016. Was er toen behoorlijk pleased mee. Tegenwoordig is hij niet meer te vinden om mijn pols. Trouwens nooit verwacht dat ik ooit een foto zou posten van een Tommy Hilfiger op het HF.

1 like

Hier mijn eerste trotse horloge aankoop (1978). Ik was 12, en moest er ruim 2 weken voor bollenpellen. Prijs: 198 gulden.
Geen verkeerde kwaliteit destijds, want na 40 jaar zonder onderhoud werkt hij nog steeds.

7 likes

Ow help, dat begon volgens mij met FlikFlak of Swatch. Daarna een Casio, dat weet ik dan nog wel zeker. Allemaal niet meer in bezit. Daarna kwam er een tijdje niets en op een gegeven moment heb ik een stalen Esprit gekregen van mijn ouders, en zelf een HUGE horloge van Guess gekocht. Daar kon je op afstand de tijd lezen zeg maar :stuck_out_tongue:

Na dat alles weer een tijdje niets, totdat het virus in alle hevigheid losbarste zo’n 10 jaar terug en helemáál sinds mijn start bij Monochrome Watches als contributor!

Wel klein hoor, volgens mij 35mm. De originele band is ook te klein voor mijn 17cm pols.

Mooi horloge! :ok_hand: Als dat jaartal in de deksel correspondeert met jouw 10e levensjaar, ben je net zo oud als mijn dochter. :blush:

1tje minder. Ik heb het horloge gekregen in 1995 :slightly_smiling_face: Overigens één van de leukste dingen aan het forum, leden van alle leeftijden.

2 likes

Met zo’n Flik Flak heb ik leren klokkijken.:smile:

5 likes

Helemaal met je eens! :slightly_smiling_face: Mijn dochter is ook gek met horloges- kan ook niet anders- maar gaat meer voor bling bling en let meer op dure merken dan ik.

1 like

Pakweg 30 jaar geleden nieuw gekocht.

11 likes

wow en nu nog in die staat? :heart_eyes:

1 like

Mijn allereerste horloge, gekregen tijdens een vakantie toen ik nog een klein ventje was. Denk ergens 1988.

Hij is er nog steeds, maar mijn ouders hebben toen ooit eens er een niet swatch bandje aangezet toen de oude kapot was. En daarvoor zijn ze toen creatief geweest met een mesje voor die uitstulpingen weg te snijden die er voor zorgen dat je normaal gesproken alleen swatch bandjes er aan kan zetten.

Op zich jammer, maar we hadden het niet zo breed, en echte swatch bandjes waren gewoon te duur.
Dus ik liep toen al met een MOD rond :grinning:


c9e82544ddcc46b9d5a3fcb74e0c4f1c

5 likes

Mooi Tecco! Ik moet ook nog ergens zo’n horloge hebben ook zelf 100 jaar geleden gekocht. Maar die is zeker niet meer zo mooi als die van jou! Ik zal hem binnenkort eens opzoeken. :ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like

Velona handwindertje uit pakweg 1983 (m’n communiehorloge). Werkt nog steeds perfect, maar mogelijk wat aan de kleine kant :wink:

2 likes