show jullie allereerste horloges!

Mijn eerste horloge kreeg ik toen ik 14 werd, zo’n 70 jaar geleden. Het was een Delbana, goedkoop gekocht door mijn familie uit een in beslag genomen Zwitserse smokkelpartij… Het loopt nog wel maar moet opgeknapt worden.

9 likes

Wow, met die persoonlijke geschiedenis zou ik dat zeker laten doen! Fraai ding ook.

Een of andere seiko die ik ben kwijtgeraakt toen ik in zwitserland van een brug in een rivier was gedoken. :joy:

1 like

Eerste horloge wat ik me kan herinneren. Geen idee waar het ding nu is.
jpeg
Plaatje van Google.
Daarna deze voor mijn 16e verjaardag gekregen. Ligt in de doos te wachten voor mijn zoon.

3 likes

1967, Pronto Sportal, nog steeds in mijn bezit.

6 likes


Jaren 70 m’n eerste
Batterijen vreter…

9 likes

Leuk topic!
Mijn eerste horloge kreeg ik van mijn ouders toen ik een jaar of 10 was. Gekocht bij de V&D.
Ik was er reuze trots op. En die lumen! 's-Nachts onder de dekens ernaar staren maar ook tegen mijn oor houden om te horen hoe hij tikte.
Ik ben zo blij dat ik zelden dingen weg doe.

Mooie zeegroene sunburst dial. (komt niet uit op de foto) Glas is ook te gekrast. Wil deze ooit weer in oude glorie herstellen.

7 likes

Mijn eerste horloge was deze musical swatch die ik helaas niet meer in bezit heb. Als je de kroon 2 seconden ingedrukt hield dan begonnen de wijzers rond te draaien en klonk er een muziekje.

2 likes

Ik kreeg mijn allereerste horloge na mijn Heilige Communie. Ik ben opgegroeid in Limburg namelijk. Het was denk ik blauw met een zwarte band maar ik heb geen idee waar het is gebleven. Misschien is er toch een god en heeft die het voor straf laten verdwijnen toen ik heiden werd.

Wat ik daarna heb gedragen kan ik me niet meer herinneren. Maar het eerst “echte” horloge, van een horlogemerk zeg maar, kreeg ik van mijn moeder na mijn diplomauitreiking op de middelbare school. Het was een Seiko.
Als ik het nu zie dan denk ik “wat is dat voor dameshorloge”, maar in de eighties zijn deze een tijdlang in geweest.
Ik heb hem allang afgedankt, maar mijn moeder heeft de metalen band laten vervangen door een leren bandje en draagt hem nog wel eens:

image

3 likes

Een titanium Seiko quartz, 34mm, gekregen van mijn ouders voor het afstuderen in 2002. Zelf uitgekozen.

1 like

Mijn allereerste horloge was een Omega quarts half jaren 80. Weet niet meer welk model maar was een duikersmodel met analoge wijzers en een digitale stopwatch chronometer. Ding heeft afgezien en auto-ongeval meegemaakt. Denk dat het een safier glas had want de bezel was serieus beschadigd van over het asfalt te schrapen maar had geen krasje op het glas. Heb die nog lang bijgehouden maar aantal jaren geleden tijdens een verhuis kwijt geraakt.
Denk dat mijn facinatie voor duikhorloges en Omega door dit horloge komt.

Eerste horloge die ik zelf heb gekocht in 96 was een 1995 Swatch Black Shark SDB105, heb ik nog altijd.

1 like

Ik ben hiermee begonnen.
Altijd gaaf gevonden maar teveel geld voor een klokje om de pols.

Tot er een goed moment kwam in mijn leven waaraan ik het horloge kon koppelen.
Kopen!!

Daarna meteen verslaafd aan een horloge aan de pols en me suf gekocht …oops

2 likes

De allereerste was een Lorus die ik niet meer heb, maar deze drie Swatch horloges zijn daarna gekomen. De chronograaf heb ik zelf van mijn gespaarde zakgeld gekocht gekocht en de duikers voor verjaardagen gekregen.

Kan zijn dat ik hiervoor nog een andere heb gehad. Ik heb daar geen herinneringen van :grin:

Tja. Wist ik nog maar welke dat was. Minimaal 60 jaar geleden. Ik bezit er nog wel een aantal. Maar de eerste??

Ook hier de eerste met de communie gekregen in 1969. Zal een jongenshorloge zijn geweest, en niet meer aanwezig natuurlijk.

Toen was het echt een gebruiksvoorwerp dus je deed er alles mee totdat ie de geest gaf, en op naar de volgende.

Hoezo is dat natuurlijk? Mijn eerste horloge dateert uit 1978, dat is slechts 9 jaar later. :wink:

Dat is andere koek dan een swatch of Casio voor een eerste horloge :grinning:

1 like

Handwindertje had veel te lijden aan de pols van dit kind. Jouw 1e een kwarts?

1 like

Dit is mijn eerste echte horloge dat ik ongeveer 20 jaar geleden voor mezelf kocht nadat ik geslaagd was voor mijn eindexamen van de middelbare school. Ik deed er alles mee, dus hij is niet meer in een geweldige staat.

Maar als ik echt terug ga denken aan mijn kindertijd, dan was het een flik flak horloge.

1 like