Uit de tachtiger jaren de eerste quartz.
Ik heb mijn eerste horloge nog, een Eden, uit het eind van de vijftiger jaren.
Hoewel het niet meer loopt (palveer gebroken) is de wijzerplaat nog erg mooi.
Zo mooi dat het design vele jaren later nog is gebruikt door een grote Japanse horlogemakerā¦
Deze prisma is mijn eerste horloge. Moet ergens begin jaren 80 geweest zijn toen we hem vonden, ergens in een kastje bij mān oma op zolder. Vermoedelijk een afdankertje van een van mān ooms. Mān pa heeft er toen een fixoflex bandje op gezet en zo heb ik er jaren mee gelopen. Tegelijkertijd kreeg mān broer de oude Enicar van mān pa.
Heb de prisma nog steeds. Een paar jaar geleden weer eens een beurtje laten geven en sindsdien draag ik hem sporadisch als ik een nostalgische bui heb.
Na de prisma volgden de nodige jaren 80 lcd horloges, maar die zijn allemaal in het ronde archief beland.
Toen ik in 2006 lid werd van het forum was ik 21, ik begrijp je helemaal
Toen ik een jaar of 7 was kreeg ik een blauwe sunburst Pontiac opwind horloge.
Wonderbaarlijk genoeg heeft hij het toch een paar jaar overleeft. Geen idee waar het gebleven is, vast zo erg kapot dat het de kliko is geworden.
Mijn echte allereerste heb ik niet meer, was een Seiko vijfje die ik op mijn twaalfde ofzo van mijn pa kreeg. Geen idee waar dat ding terecht is gekomen. Als ik toen had geweten wat ik nu weet had ik hem bewaard met uiteraard ook het bonnetje, doosjes, papieren, etc.
Mijn 1e horloge die ik zelf heb gekocht was in 1988 ,een Omega Constelation .
Heb deze 20 jaar gedragen en is toen weer 10 jaar de kast ingegaan ,het model was mij te klein geworden en ik heb er 10 jaar niet naar om gekeken .
Door toedoen van mijn zoon is anderhalf jaar geleden het horloge virus weer begonnen .
De Omega verkocht
Daar een Steinhart voor gekocht
Steinhart weer verkocht ,Squale gekocht
Squale weer verkocht ,Seiko erin nog een Glycine erbij ā¦jaja ben weer besmet
Deze was uit 1986, kleine kans dat ze die nog hebben
Groeten
Rutger
Moest er inderdaad direct aan denken!
Ah, die is er nog dus. Tot een jaar of 25 terug gooide ik de afgedragen horloges ( goedkoop spul ) weg en een jaar of 4 terug een midden jaren 90 aangeschaft horloge in de werkoveral laten zittenā¦
Alles wat er nu is is vanaf 2011 aangeschaft toen de gekte begonā¦
Ik weet niet welke ik eerder had. Een mini duik-achtig horloge. Wat ik alleen kan herinneren was die pepsi dial.
Of een robot horloge. Mān vader kreeg van een verkoper een zooi van die dingen mee waarvan de batterij leeg waren.
Toen vond ik dat ding heel vet. Had em zowiezo in het zwart en dacht ook blauw en zilver. Rood weet ik niet zeker. Maar toen al had zwart mān voorkeur.
Stom toevallig kom ik een paar minuten geleden mān allereerste horloge tegen. Nou ja, de allereerste die ik zelf heb gekocht. Ik heb ooit een Lorus horloge gekregen, maar die is om een of andere duistere reden verdwenen.
Dan hier mān allereerste zelf gekocht horloge!
Ik zou hem echter niet meer aanschaffen als ik hem nu voor het eerst zou tegenkomen. Zo zie je maar hoe smaken veranderenš
Even oudje opfrissen, leuk onderwerp !
Maar wel lastig.
Mijn allerallereerste horloge heb ik niet meer. Kreeg ik voor mijn 1e communie. Een stalen duikertje.
Daarna heel lang niks, tot de Swatches kwamen! Ergens midden jaren 80 denk ik. Ik heb mijn eerste nog, een felgekleurde Chrono. Schijnt enorme verzamelaarswaarde te hebben (als je hem nieuw hebt, in doos, ongebruikt, etc etc). Kansloos dus
Mijn eerste ECHTE horloge (en nu niet lachen!!) was een automatische Chrono, met day date, van de Siebel in Den Haag. Hun eigen merk was Rochemont. Heb ik nog steeds. Loopt eigenlijk nog steeds uitstekend (gekocht in 1991 denk ik, en nooit geserviced) en gekocht voor iets van 1000 gulden. Was de goedkoopste automatische chrono die er te vinden was. Keurig met - inmiddels lekker bekrast - mineraal glaasje.
Leuk topic!
Ik heb mijn eerste horloge even erbij gepakt. Een Festina die ik 16 jaar geleden op mijn 12de kocht na lang krantjes rondgebracht te hebben en zakgeld gespaard te hebben. Toen was de liefde voor horloges er alā¦
Een mooie chronograaf die ik persoonlijk nog steeds erg gaaf vind.
Hij past nog. Nieuwe batterij en dragen?