Doen! Ik draag de mijne nu als werkhorloge
Dit maakt me wel jaloers
Terecht!
Twee van mijn dierbaarste horloges. Één van mijn ouders (40jr geleden?) en de allereerste van mijn vrouwtje (zo’n 19jr geleden)
Foto is nog in kerstsfeer (mede toepasselijk vanwege het weer) …
Probeer maar eens de palveer met zilver solderen
Daar heb ik er ook eentje van! Komt op vrijdagmiddag het huis doen.
Dit wordt mijn eerste zelf aangekochte horloge!
Alleen nog wachten totdat hij weer op voorraad is…
Ook… maar die bling bling vd kerstsfeer was jouw trigger, nietwaar?
Ik heb er helaas geen foto’s meer van, maar mijn allereerste horloge was een Casio G-Shock. Ik weet helaas niet meer welk model. Ik had het horloge destijds gewonnen met één of andere win actie.
Ik bedoelde dat ik de term “vrouwtje” associeer met een illegale schoonmaakster die mijn badkamertegels komt boenen. Zo noem je je eigen vrouw toch niet?
In Brabant en Limburg is dit best okay om het zo te zeggen
Mijn eerste horloge dat ik mij herinner was een fluor-gele Swatch, gekregen van mijn peetoom voor mijn communie. Deze heb per ongeluk laten liggen na de gymles in het kleedlokaal.
Niet mijn allereerste maar wel degene die ik mij als zodanig herinner. Komt uit 2004, vorig jaar laten opknappen. Ik heb de band laten verlengen, nieuwe batterij gekocht, de kast en band laten polijsten en een saffierglaasje erin laten plaatsen. Kosten waren waarschijnlijk aanzienlijk hoger dan dat het horloge heeft gekost maar het heeft emotionele waarde. Draag hem regelmatig.
Dat heb ik nog nooit gedaan. Ik was eigenlijk van plan om te proberen een nieuwe veer te maken uit een stuk opwindveer van een klok. Jij hebt dat eens gedaan om een nieuwe tiretteveer te maken, dus het voorbeeld staat hier op HF (wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik ook maar in de verste verte kan tippen aan jouw kunde)
Is een klok opwindveer niet te dun om deze stuk te maken ?
Ik dacht dat jij die ook hebt gebruikt voor je tiretteveer?
pm