Iedereen hier heeft vast wel een horloge dat jullie nooit zouden verkopen of weggooien. Het leek me leuk om te kijken welke dat voor jullie zijn. Ik zal beginnen met de 3 die ik niet kwijt wil.
de Seiko SNK809. Eerste horloge en gekregen van mijn vader, wil hem graag houden ivm sentimentele waarde.
Seiko SARB033. Mijn eerste ‘‘grail.’’ Het lijkt me leuk om deze te bewaren en over een jaren terug te kunnen kijken naar het prijspunt waar ik begon. (tegenwoordig is de prijs van deze wel iets meer gestegen dan toen)
Hamilton Jazzmaster Viewmatic. Mijn eerste sprong omhoog in prijscategorie na lang sparen en gekocht omdat ik tegen alle verwachtingen in mijn propedeuse op de universiteit cum laude heb gehaald.
Mijn IWC Portugieser zal nooit verkocht worden. Hij is aangekocht ten ere van de geboorte van mijn eerste kind begin dit jaar. Horloge zal over 18 jaar worden overgedragen.
Deze, want dat was een kadootje van mijn meisje.
Desalniettemin is hij alweer bijna twee jaar oud, dus voor de listprice mag hij best weg en koop ik zelf een nieuwe
En deze omdat ik, 1 het niet kan maken om een gratis gekregen horloge weg te doen, en 2 omdat het mij helpt herinneren dat er nog zulke goede mensen op de wereld zijn. (jullie kennen het verhaal nu wel zo langzamerhand denk ik😅)
De Hamilton X Wind was mijn eerste automaat en mijn eerste echt dure horloge (over 1000 euro)
De ORIS Aquis was mijn eerste echte grail die ik bemachtigde en is nog steeds mijn favoriete horloge dat ik heb.