Show jullie keepers!

Neem je ook het afwerkingeniveau van het uurwerk mee knul? Wat je niet ziet wordt tussen neus en lippen door nog wel eens vergeten.

1 like

Deze! Maar zeg nooit nooit :grin:

7 likes

Oh, dan moet je miss ff op internet kijken of naar de juwelier. Daar hebben ze meestal wel bandjes!

2 likes

:joy::rofl::joy::rofl::joy:Goede tip :+1:

1 like

De superocean, mijn eerste horloge is het wat hogere segment. Ook een herinnering aan dat als je hard werkt veel dingen mogelijk zijn.

8 likes

Bovenste twee :clap:t2::clap:t2::clap:t2:

1 like

Fijne Ed White :clap:t2:

Winnaar van dit topic :clap:t2:

1 like

Deze blijft zoiezo voor een heeeeeeele lange tijd, beste aankoop qua horloge ooit.( van de op 2 handen te tellen horloges die ik ooit heb gehad)

3 likes

Jazeker. Die Nomos van mij heeft weliswaar geen anti-magnetische balansveer, maar is 3,2mm dik, met geblauwde schroeven, driekwarts-plaat en zowel perlage als cotes de geneve decoratie. Dat ding kostte 2450 Euro na wat onderhandelen. Een Stowa met een zeer mooi gedecoreerd en fantastisch afgeregeld handwind-uurwerk kost rond de 1000 Euro, en mijn Mühle Glashütte heeft een afgeregelde Sellita met driekwartsplaat, blauwe schroeven en spechthalsregulering. Die was 1450.

Dat Rolex geen slechte uurwerken maakt, prima. Dat ze parachrom gebruiken: Prachtig. Maar een caliber 3132 is nou niet direct een meesterwerk wat ongeëvenaard is. Ik zie niet hoe ik hier dan die 3500 Euro extra voor moet betalen:

th1T9CR3FS

Als jij het weet mag je het zeggen. Misschien zit het hem wel in het 904L staal.

Hoe dan ook, komt op mij niet bijster verzamelwaardig over: Geen in het oog springende techniek, niet wezenlijk onderscheidend qua afwerking.

Dan liever een NOS Accutron. Da’s uurwerktechnisch uniekere koek. Of desnoods een Omega Connie met een moderne co-axial. :slight_smile:

@royke74 heeft donders goed door hoe ik in elkaar steek. Ik ben, zeker als ik rijk ben, een echte verzamelaar. En dan kijk je er anders naar dan wanneer het om status, grails of investeringen gaat. Dat is geen aanval op mensen met een andere kijk, maar gewoon hoe ik het beleef.

Emotionele waarde daargelaten. Da’s altijd cool, of het nu om een mickey-mouse horloge of een Patek gaat.

7 likes

Voor mij zijn er maar twee horloges die nooit weggaan, en dat is inderdaad vanwege de emotionele waarde; mijn Orient Mako en mijn Speedmaster Pro. De rest is allemaal onderhandelbaar :stuck_out_tongue:

Mooie collectie en zeer scherpe foto’s zeg:+1:

1 like

Invicta Pro Diver Titanium

Deze gaat niet weg om de doodsimpele reden dat ik hem ge/misbruikt heb en hij geen noemenswaardige restwaarde heeft (en het op zich zeker geen slecht horloge is). Zolang hij het blijft doen mag hij blijven.

invicta

4 likes

Horloge wat ik heb gekregen van mijn moeder voordat ze overleed. Ook een door haar bedachte tekst in de achterdeksel laten graveren.
Deze gaat nooit meer weg:

30 likes

Van de hele collectie heb ik er 3 die nooit weg gaan.

De eerste is mijn eerste die ik als tiener zelf heb gekocht.

De 6105 was een persoonlijke grail en heb er dan nog het geluk mee gehad dat ik de grail onder 6105 verzamelaar mee heb gevonden, een 1970 proof-proof.

En deze blijf ook. Het is op zich niet een speciale, zeker niet met de mod maar wel sentimenteel voor mijzelf. Oorspronkelijk ging het een flipper zijn maar de dag dat ik deze heb ontvangen kreeg ik te horen dat ik vader werd. Uiteindelijk word deze later voor mijn zoon.

3 likes

Je bent zelf uber sexy.

1 like

Oris 65. Wel nog ff een stalen band erbij.

Deze blijft :ok_hand:t3:

6 likes

Dank u…

S9+ :ok_hand::grinning:

1 like

Ben benieuwd naar de rest van het verhaal van die Omega. Zou de Habring ook nooit wegdoen Alles van Habring is bijna niet aan te komen

14 likes