Show us some skin / skindiver only!

11 likes

Caravelle 665-1, ooit bestendig tot 666 ft. zegt de wijzerplaat maar meer water dan wat er in m’n glas zit ziet deze niet meer.

Ben benieuwd, als je deze na zou laten lopen. Zou hij dan weer de 666 halen?

Edit… Godver, zat er aan te denken hem in het blauw te zetten maar als ik zo de foto’s zie toch wel gaaf :sweat_smile:

Kuthobby

36 likes

Haha - dit is je flipperhorloge toch? Dus dan moet ie op een gegeven moment weer gaan. We echt een heel tof ding inderdaad.

Ik geloof niet dat horloges van deze leeftijd nog waterdicht te krijgen zijn helaas.

2 likes

Ik heb alleen moderne skindivers (gehad). De Baltic heb ik niet meer, maar was ook een heerlijk horloge. Helaas nog geen vintage skindiver gehad. Dat gaat er ooit wel van komen denk ik.

15 likes

Hier een ex van mij. Was wel een tof ding, helaas buiten HF verkocht:

10 likes

Ja klopt en dat hij gaat is een gegeven maar alleen als ik hem beu ben of als iemand een goed bod doet :joy:

2 likes

Hier twee skindivers die helaas al weer vertrokken zijn uit de collectie.

16 likes

Beide mooi! Waarom zijn ze vertrokken?

1 like

Telt deze ook mee?

31 likes

18 likes

Hee, leuk topic. Ik doe mee.

M’n GMT skin duikertje.

De Serica is net weer terug uit Frankrijk.

De Canadees.

Maar dan de vraag, mag dit:

En kunnen we een Mini Turtle als skin-diver betitelen? Wat is de definitie? Waterdichtheid? Grootte? Enfin, twee van de mijne zijn 39mm, maar er is er maar eentje 100m WR. De rest ietsiepietsie meer.

18 likes

Mag deze ook?

8 likes

Voor mij persoonlijk zit t meer in de vorm - afgeronde vorm ipv rechte hoeken. En vroeger een beperkte waterdichtheid maar tegenwoordig kan je bijna alles 300m waterdicht maken met de juiste pakkingen.

En dan valt de squale dus vanwege de vorm buiten de boot (see what I did there :grin:)

1 like

Fair enough, maar dan zijn dit dus skin divers?

Er zit geen recht stukje aan die twee horloges. Toch voel ik aan m’n water dat er iets niet klopt.

Ik heb het idee dat een Doxa 200 zou kunnen kwalificeren, en misschien een Traska Freediver ook (what’s in a name?), maar dat de Doxa 300 en de Uemura van hierboven niet in de groep passen. Terwijl de SPB14x wel zo gezien wordt. Maar wel dezelfde spec heeft. En meer rechte hoeken.

Hmmmm.

1 like

Haha ronde en SYMMETRISCHE kasten dan. Maar fair enough - ik heb geen eenduidige definitie. Heb je een suggestie soms?

Het is typisch zo’n ding waarvan je weet wat het is als je het ziet, maar als je het probeert te definiëren? Tja.

  • Bol glas. Ik zou altijd bol glas willen zeggen.
  • Max, echt max 41mm, maar liever 36-39mm groot.
  • Waterdichtheid is comme si, comme ca: 100m is al de ISO standaard, dus altijd prima
  • Ik zou zeggen nooit hoger dan 13mm inclusief glas. Ze mogen niet te dik worden
  • Ik zou ook zeggen met traditionele kast + lugs, dus geen c-shapes, turtles, tuna’s, helmets of andere rariteiten.

Een Squale Sub39 doet het wel als skin diver, de 1521 weer niet. De Sixty five wel, Aquis niet, de SPB14x wel, maar de 15x niet.

Da’s het dichtste bij een soort van definitie van mijn kant.

Wel weet ik dat ik ze cool vind.

6 likes

Precies! De omega seamaster 300 master wel, de 300m professional niet. Thanks Chris.

2 likes

Hmm, dan heb ik er ook 2! :star_struck: :relaxed:

Maen Hudson

en de Canadees:

7 likes

Tja ,heb als regel nooit meer dan drie horloges . Dus als er weer eens wat anders leuks binnenkomt moet er ook weer wat vertrekken.
Ben niet echt een verzamelaar maar wel horloge liefhebber en dan is drie stuks echt genoeg.

2 likes

Jaren 80 kast, ga ik er water mee zien? Denk het niet.

11 likes