Show us some skin / skindiver only!

:wink::+1:

2 likes

Skinny Racing Ray :wink:

8 likes

voor flipperaars :nerd_face:

5 likes

Ik zou dit geen skindiver noemen,maar ‘gewoon’ een duiker.

Ik dacht altijd dat ‘skindivers’ horloges waren die dunner, kleiner waren dan echte ‘duikhorloges’. Alsook een lagere depthrating. Squale noemt het zelf een skindiver, dus dan volg ik hen graag daarin :slight_smile:

1 like

Diver vs Skindiver :shark:

11 likes

Hoi! Wat is jouw argument dat t geen skindiver is, maar een “gewone”?

1 like

Met 200 meter waterdichtheid lijkt het mij een échte duiker, een skindiver, meer een zwem- dan een duikhorloge is in mijn beleving maximaal 100 meter waterdicht. Je moet niet denken dat ik je horloge afkraak door te vinden dat het geen skindiver is. Een duikhorloge is hoger gespecificeerd dan een skindiver. Een skindiver is eigenlijk een poor man’s duiker.

Trouwens ook niet mijn bedoeling skindivers af te kraken. Ik vind ze leuk, en ‘skindiver’ een geuzennaam.

Skindiver is net zoiets als fieldwatch. Bepaalde kenmerken maken dat het horloge onder die categorie valt maar er is geen eenduidige definitie.

Skindivers zijn tussen de 100-200 meter waterdicht en net allemaal wat minder dan professional. Karakteristiek zijn de 12-3-6-9 cijfers of jaren 50-60 vibes. De nieuwe Squale valt onder die kenmerken.

Deze skindiver staat heel hoog op m’n verlanglijstje :drooling_face:

20 likes

Dus deze is te serieus?

6 likes

Absoluut. 500 meter. Ga eens gauw weg uit het skindiver topic, met je professionele Yema. 🫠

6 likes

Maar wel lekkah :smirk:

2 likes

Al eerder beschreven. Met een skindiver snorkel je en met een diver duik je.

In de Cambridge dictionary wordt skindiving als volgt beschreven:

someone who takes part in the activity of swimming underwater with only simple breathing equipment and without a special suit:
Until the advent of the scuba, skin-divers used only goggles, face mask, flippers, and a short breathing tube.

1 like

Ho ho… Zo’n militaire man zou toch moeten weten dat er geen 500 meters in 990 voetjes passen.

Het is de nieuwe Superman 500 niet! Heritage to the people. :+1:

Trouwens:

douglas-skindiver-bracelet-watch_nTde

Wolbrook of Douglas anyone?

14 likes

Skinny in t bos😉

Die groene is heel tof :star_struck:

5 likes

Die zijn niet incourant genoeg voor me Fate. Maar leuke dingen wel. Deze ook trouwens:

5 likes

Die Airain is erg gaaf. :+1:
Maar die kroon…

Hadden ze wat mij betreft iets minder period correct mogen uitvoeren met een normale schroefkroon imho.

1 like

Ja absoluut. Ben benieuwd of ze dat nog in hun prototype gaan aanpassen. En een no-date was ook een optie dus hopelijk gaan ze die nog maken.

1 like

nee, die Zodiac telt niet mee.

Daar is hij veel te stoer voor!!! Samen met de Sub en de FF de godfather van alle duikhorloges!

:wink: