Show us some skin / skindiver only!

‘Normale’ schroefkroon? Voor mij is een schroefkroon typisch, onderscheidend en normaal voor een duikhorloge, terwijl een skindiver typisch nou juist géén schroefkroon heeft.

1 like

Ik had het over dit specifieke model van Airain.
Die heeft er wel 1 middels een schroefbare sleeve over de kroon heen de zogenaamde Parmentier crown. Dan is een normale schroefkroon een betere optie imho.

1 like

Nee, het is een kroon in een kroon. Dan mogen ze er bij mij wel 80 reserve dopjes bij leveren want dat gaat gegarandeerd mis.

1 like

Jep, deze ook…

6 likes

13 likes

De Aquastar op leer. Gewoon omdat het kan.
Wat zegt u?

Skindiver op leer.
  • Zo heurt ‘t nie
  • Why nut?

0 stemmers

1 like

Ik vind het niet misstaan en als jij er blij van wordt…:+1:

1 like

Ik vind het vooral erg leuk om te proberen en te zien/ervaren wat een enorm verschil een horlogeband kan maken. Bijvoorbeeld een oranje tropic :wink:

1 like

Zolang je voordat je het water in springt even de band wisselt, geen probleem. Staat m prima. :+1:

1 like

Hey ik mag hier ook meedoen!

13 likes

Tof ding! Ook wel een gave band.

1 like

Afgelopen weekend op de beurs in Eisenbach 2 leuke zwemmers gescoord. De ene is een Ancre die erg lijkt op de zwemmer van @Watchonwatchoff, maar dan met grote secondewijzer en (naar mijn mening) leukere uurwijzer. Er moet nog een (Tropic-) bandje op.
De Diane heeft een zwart lijkende, maar feitelijk zeer donkergroene wijzerplaat. 45 en 50 euro respectievelijk! Ze lopen allebei goed!

15 likes

Hele mooie! Veel plezier ermee🙃

1 like

Is een oranje non tropic ook goed? :wink:

7 likes

Gaaf en praktisch!

1 like

Toen ik de Anker zwemmer van een geschikt bandje wilde voorzien (ik ben fan van Tropics) begreep ik waarom het horloge voortijdig met pensioen was gestuurd en zonder band en pushpins was verkocht. Ik had weer eens niet goed opgelet en niet gezien dat één van de lugs serieus gemangeld was. Ik hou er rekening mee dat dit van zamak gemaakt is en dus niet zonder risico van breken terug te buigen is. Nato to the rescue!!! Met een oude pushpin bleef de boel stevig zitten en mocht hij er toch uitbreken, dan houdt de andere pushpin hem aan de band.

3 likes

Caravelle (Bulova) Sea Hunter 666. Beter bekend als de Devil diver. Deze komt uit 1969. Op dit forum zie ik ze nooit. In de USA een gewild verzamel object. 37mm en lugs van 20mm.

19 likes

NA, nu heb ik toch ook een sixties skindiver :shorts: :beach_umbrella: :fish:

18 likes

Toffe skin diver!

1 like

Vind ik ook :+1: