Mijn Juba
Dat is een oudje.
Vroeger had elk gezin er 1 boven de kachel.
Is een leuk verhaal. Mijn oma had dezelfde en ik vond hem rust uitstralen met het gezellige getik. Ieder kwartier liet hij iets van zich horen. Mijn oma had hem aan mij beloofd voordat ze overleed maar had dit niet verteld tegen haar 11 kinderen. Dus de klok was gevlogen. Wel kreeg ik 100 euro ‘erfenis’ ik ben gaan googlen. En daar was hij op marktplaats… Precies dezelfde model. Een oudere man verkocht hem omdat hij naar het verpleeghuis moest. En zijn kinderen wilden hem niet hebben en dat vond hij heel erg. Handelaren boden fatsoenlijke bedragen maar hij wilde hem niet aan een handelaar verkopen. Ik was toen nog een jonge vent en de oude man snapte niet waarom ik een dergelijk klok wilde. Ik legde hem toen uit waarom en ik moest hem laten zien dat ik hem netjes kon opwinden en wilde graag later een foto ontvangen met zijn klok op mijn schoorsteenmantel.
Voor 25 gulden mocht hij mee. De handelaren hadden 60 geboden.
Hij heeft 3 chimes. The big Ben, Westminster en nog 1.
Mooi
Deze lijkt me leuk, maar denk dat mijn wederhelft er minder blij van gaat worden😂
Heb je zo’n groot huis dat je 3 minuten onderweg was?
Dit is onze voor de wand klok die betere tijden heeft gekend
Mooi verhaal, dat maakt m nog mooier.
Haha, in mijn kasteel ja…
Wij hebben er twee in de woonkamer hangen.
Een voor de mooi en emotie (van oma geweest);
En om mijn horloges en ovenklokjes goed te zetten;
Mooie klok @HorlogeOpa, jammer dat je het horloge niet meer hebt. Is een museumstuk in het MOMA.
Een foto van mijn Classic 510 met zelfgemaakte standaard.
Gaaf standaardtje en dito horloge, mooie combi
Ha, klokken!
Helaas kan ik geen filmpje uppen maar het laat zich raden wat ie doet.
De favoriete klok van mijn dochtertje!

25 jaar geleden deze wandklok gekocht. Moeizaam voor gespaard en was zo blij als een kind. Het speelwerk staat wel uit, wordt niet gewaardeerd door de misses
Ik vind de luide tik wel heerlijk rustgevend. Houdt mijn hartritme binnen de toleranties.
Deze o.a., oude fabrieksklok uit de vijftiger jaren. Oorspronkelijk was hij aangesloten op een moederklok, maar ik heb er een ander uurwerk in gezet.