Show your [brandname] wall clock, ofwel toon je wandklok.

Deze is uit de vijftiger jaren:

En hij komt uit dit pand:

Het pand bestaat nog, maar waar de auto rijdt, is nu knooppunt Nieuwe Meer.

16 likes

Ha, ik kan meedoen! Deze klok is in 1927 cadeau gedaan aan de ouders van mijn schoonvader.
Op het halve uur 1 bim-bam, op het hele uur het aantal uren.

6 likes

Muurvullend😁

5 likes

Bij onderstaande bakregulator net zo.

Huwlijkscadeau aan mijn grootouders van vaderskant in 1922, een eeuw oud dus.

3 likes

Thuis hangt er een lelijk Majak (Raketa) meegebracht van een rommelmarkt in Praag
ziet er zo uit (maar dan met een rood touwtje)

5 likes

Ik vind wandklokken lastig. :stuck_out_tongue:

Heb er geen ook… ik vind het merendeel niet mooi. En karlsson als merk trek ik slecht :thinking:

Hoe kan het zijn dat er tientallen gave horloges zijn, maar wandklokken design is er nauwelijks.

1 like

4 likes

Niet op de wand (kan hijbook op, maar op een kastje):

7 likes

Hier nog een oudje, te groot voor het appartement waar we nu wonen maar ze brengen helaas niet veel meer op.

7 likes

Mooie klok André!:ok_hand::slightly_smiling_face:Mijn ouders hadden bijna dezelfde; hing altijd bij ons thuis aan de wand. Toen mijn moeder 7 jaar geleden overleed bracht de klok in de inboedel nog geen 3 tientjes op… Datzelfde geldt trouwens voor haar prachtige antieke meubels. :pensive:

1 like

Hoi Harry.
Klopt, in de jaren 80 / gulden tijd deden ze 5000.
Nu brengen ze nog geen € 150, euro op.
Best wel jammer.

1 like

Deze van jou is wel heel erg mooi hoor. Ik zou hem kostte wat het kost lekker zelf houden en van genieten zo lang het kan! :ok_hand: :four_leaf_clover: :slightly_smiling_face:

1 like

Het is wel lekker warm binnen zonder verwarming. :rofl:

5 likes

Hier ook, doorzonkamer.
Mooi modern is niet lelijk.

Behalve als het een kleine wandklok betreft.

Tja, zo zal het ook op een slechte dag met de Rolexen aflopen.

2 likes

Deze heerlijke bimbam heb ik helemaal laten restaureren en is me erg dierbaar. De rust van het lopende uurwerk en de mooie gongslag elk half uur. Voor mij een blijver…

7 likes

Lijkt erg veel op de mijne verderop dit topic. Nu heb ik 'n idee hoe oud ie is.

1 like

Incoming klok:

voor bijpassend ‘klokje’:

14 likes

Op mn “home-office” hangt een Junghans schoolklok, meegenomen bij een vriend die ging verhuizen en waar hij op de “weggooi stapel” lag omdat hij het niet deed. Eeuwig zonde natuurlijk, zeker omdat hij altijd bij zijn oma in de keuken hing. Alleen het anker zat wat scheef op de as, loopt als een trein!

7 likes