Show your [brandname] wall clock, ofwel toon je wandklok.

Een Metamec van bakeliet met een mooi dome glas. Recent heb ik het elektrische uurwerk vervangen voor een Seiko quartz met glijdende seconde.
De daarbij behorende wijzers (die er precies zo uitzien als die van het originele uurwerk)heb ik met de airbrush exact op kleur gespoten van de cijfers. Was een leuk project zo!

19 likes

Ik zag het inderdaad — nader onderzoek vereist.

Bedankt voor de tip!

Idd @Gobert is een scheepsklok.
De oude uurwerken (als je het zo mag noemen)
Zitten er nog in, zijn van die slave modules.
Die gaan er uit en een paar hedendaagse uurwerkjes erin.

@Nobler ik snap je wel, heb zelf een tik met pedule klokken geen idee waarom ,tis nu eenmaal zo.
Mag hier thuis 1 neer zetten de rest staat in mn loods :grimacing:

1 like

Zoiets heb ik ook hier… Best leuk :+1:

7 likes

Deze hangt op mijn thuiswerkplek

15 likes

Very nice

1 like

Ik zou ze laten zitten en een puls kopen. Zo doe ik het ook.

Zo een puls gever van het uur?

https://hetuur.nl/
Idd

Mooi koffiezetapparaat🤌. ik heb er ook zo een op mij kantoor staan.

1 like

Top apparaat, de eerste hebben we 10 jaar gehad en ingeruild op deze, en die hebben we ook al weer 4 jaar, groet Frans

1 like

Ik heb de Jura e6 nu twee jaar, nog nooit zulke goede koffie gehad op werk. Die slappe troep uit het automaat was ik spuugzat.

5 likes

Van de opa en oma van vriendin. “Sloop maar voor de onderdelen” . Waren al twee klokkenmakers mee bezig geweest. Nieuwe tweedehands veer en wat creatief buigwerk, klokken olie en vet en het ding loopt weer de hele week. Mooie diepe dingdong.

Van mijn opa en oma, flink beschadigd door lekkage en poetsende klokken maker.

Ook van opa en oma, leuke melodie, drie stuks zelfs. O.a. ander minder versleten uurwerk er in, nieuwe veer met trommel voor het gaande werk. Nog wel onderdelen van het origineel er in, o.a. de mooie zweef balans.

Jaren 70 atmos, zelf gekocht :slight_smile:

19e eeuwse “vitrine klok” . Met flink wat kwik in de slinger, dan zou ie nauwkeuriger lopen.

Marmeren Franse klok.

Nog wat knutsel klokken naar die elektrische “Kundo” loopt goed.

Een hele vroege Kundo die niet met transistors werkt maar een mechanische schakelaar om de electro magneet aan en uit te zetten.

En nog wat (reis)klokken.

O ja, en een koekoeksklok waar ik nog weer eens naar moet kijken.

Mijn vriendin is héél tolerant :slight_smile:

20 likes

Mij niet bekend dat die speciaal daarvoor op de markt zijn, maar ik heb wel al een paar jaar een mechanische klok onder mijn dakoversteek hangen. Loopt nog goed, maar hoewel hij uit de regen hangt is de vochtigheid, zeker in het najaar wel hoog, dus lang zal het natuurlijk niet goed gaan.

Jammer. Ik zou het erg gaaf vinden om een werkende koekoeksklok buiten te hebben hangen.

Oude fabrieksklok:

7 likes

Mooi hoor. Fenomenale techniek ook, had ik niet door eerst. Doe je zelf onderhoud aan deze? Schijnen nogal gevoelig te zijn. Houdt me ook wat tegen om er zelf een te zoeken, die wil je niet echt in een kartonnen doosje laden verschepen door UPS denk ik.

… maar deze lijkt ook leuk. Secondenwijzer! Hopsa, daar gaan we weer.

1 like

7 likes