Die atmos is idd gevoelig spul, die van mij is één “voor de knutselaar” die in een grote kartonnen doos met UPS kwam. Ik heb alleen wat schoonmaakwerk gedaan en de kapotte balg voor een goed tweedehands exemplaar vervangen. Voor heel mooi spul moet je @HorloG ff vragen, die weet waar je moet kijken.
Oef, da’s gedurfd zeker wetende wat het kost om zo’n dingen (goed) te herstellen.
Ik heb eigenlijk pas de laatste dagen “het licht gezien” qua klokken. Nooit veel interesse in gehad, maar nu ben ik wel benieuwd wat er allemaal bestaat. Ik zit nog licht vastgeroest in mijn fixatie op het hebben van een
maar misschien moet ik dat eens herevalueren (en ik heb al gemerkt dat bij die Kundo’s er ook geen op zit, wat ik dacht een secondenwijzer te zijn is een lichtreflectie op die foto).
Maar het idee van een klok op de schoorsteenmantel te hebben staan spreekt me wel aan. Liefst dan nog iets waar ik wat beweging kan zien vanbinnen. Atmos/Kundo is mooi maar veel beweging zit er natuurlijk niet in daar. Part of the charm misschien.
Zoiets kan ook leuk zijn, die verkoper heeft vaker leuk spul.
Bulle clock glaspendule 1930/35.
€ 365,00
Nog effe ophangen.
Niet helemaal een wandklok . Als die mag lopen, gaat die netjes.
Het klokje is nl nogal luid met tikken en slag.
Mooie klok, Bertus!
Oh, kijk nou. Mijn overgrootmoeder zaliger had er ook zo een op de schoorsteen staan. Als klein manneke mocht ik die altijd even opwinden met de “geheime sleutel”. Ik pink even een traantje weg nu. Wat mis ik dat lieve ouwe wijffie.
Ben er nog steeds blij mee Siedo!
Ja, zo één hebben wij er ook ongeveer, maar dan al zo’n 100 jaar oud. Ooit een (toen al niet nieuw meer) huwelijkscadeau voor mijn ouders geweest. Pas gereviseerd. De vlek rond het opwindgat voor het slagwerk is ontstaan door de pleisters die mijn vader daar op plakte om te voorkomen dat hij dat ook opwond, want ook thuis werd het slaan van de (nachtelijke) uren niet gewaardeerd.
Met het bekende Divina Gong slagwerk:
Dat dus nog steeds geen kans krijgt om zich te laten horen want ook hier geen fans …
Maar ook deze moderne merkloze radio-controlled wandklok, via internet bij een zaakje in Polen gekocht voor 15 eurie…
En ook deze in huis, ik hou wel van de zeer luide gong.
Was van mijn opa en oma en van een oom die wist dat ik wel wat met “klokken” had gekregen op zijn sterfbed.
Dus zowel een emotionele band met zowel opa/oma en mijn oom met een klok van een kleine? 100 jaar oud.
En hangt dus nu gewoon aan de muur lawaai of niet, bijkomend voordeel weet je wanneer je `s nachts wakker ligt wel precies hoe laat het is.
Mooie kast ook. Ik hoor die van mij 's nachts niet eens meer, terwijl één elk kwartier een melodie heeft. 19 november komen de schoonouders langs, van hen de “bimbam” gekregen “voor de onderdelen” die het nu dus weer prima doet. Ben benieuwd wat ze zeggen, ze weten nog van niets…
Mooie bimbammer met een leuke familieband. Maar als ik 's nachts al wakker lig kijk ik toch lever even op de wekker met lichtgevende cijfers om te zien hoe laat het is. Die mag pas geluid gaan maken als het tijd is om op te staan…
Surpriiiise
Hier ook een aantal antieke klokken.
Een aantal comtoise klokken en een paar Friese klokken.
Ik moet nog eens wat mooie foto’s maken.
Friese staartklok met scheepjes mechaniek.
Friese stoelkok.
Comtoise met datumaanduiding.
En ik heb 13 jaar geleden zelf een klok gemaakt. Helemaal met de figuurzaag gemaakt van berkenmultiplex.
Tja, als ze zeggen “Sloop het ding maar” Dan is dat wel een uitdaging. (Om hem lekker toch aan de gang te krijgen)