Oh, ik wel met mijn eerste Sharkey (Heimdallr), was niet meer zo goedkoop als op eBay betaalt. Ali had ik in die tijd nog niets gekocht. 21% BTW en nog een 17 eypo naar de PostNL…
Ik dacht ook ‘ik ben gek’ maar als voorbereiding op de 126334…zal nog wel een jaar duren voordat ik deze kan ophalen namelijk…
Ja zeker heel gaaf. Zit een Chinese sellita in toch? Misschien toch een goedkopere, grappigere optie dan een Bulova Seville of een Oriënt.
Mijn zoon heeft mijn Constantin Weisz overgenomen, een dikke “Duitser” die ook gebruik maakt van een ETA kopie van Sea Gull. Ik heb het horloge jaren gehad en droeg dat als deel van een verzameling. Hij draagt het inmiddels dagelijks, ik denk dat het nu wel zo’n 6 jaar oud is. Nooit klachten over het uurwerk gehad. Een vriend van mij nam een Android USA over van mij, die heeft ook een Sea Gull uurwerk automaat. Hij was niet aan het opletten en draaide de datum door, terwijl hij in het gevaarlijke gebied stond. Nu kan hij de datum niet meer snel verstellen. Maar dat moet je bij geen enkele automaat doen natuurlijk. Het uurwerk zelf mankeert verder niks aan, op dat ene onderdeeltje na. Dát onderdeeltje is alleen tegen hoge kosten bij Aragon in de VS te bestellen, want geen enkele Europese horlogehandelaar verkoopt hiervan onderdelen. Europees en Japans en verder niks.
Yep een PT5000 of zoiets, echt top hoe deze presteert.
Ik had idd mijn zinnen gezet op een Bulova Seville maar wat een rommel is dat zeg, ik heb er nu 4 in handen gehad en allemaal hadden ze wel issues, en dat voor minimaal 400 euro…banden zijn dramatisch…
Ik heb vast nog wel iets liggen, heb je een foto van wat je zoekt?
Dan moet ik diep graven, ik kom erop terug.
Ach joh, maak je niet zo druk om wat anderen ergens van vinden. Je draagt het horloge voor jezelf en zolang je hem zelf met plezier draagt en mooi vindt: laat iedereen maar lekker lullen.
Waarom niet allebei?
China kan hierin echt nog wel heel erg tegenvallen, zeker in fabrieken waar TVs, telefoons en computer(onderdelen) worden gefabriceerd. Geen idee hoe het er in horlogefabrieken aan toegaat eigenlijk…
Veel (kwaliteits)verschil tussen de PD en Steinhart Pepsi ?
Arbeidsrechten ontbreken vaak en vooral gastarbeiders zijn daar de dupe van. Zonder helemaal politiek te worden; de politieke positie van de proletariër ten opzichte van de fabriekseigenaar is erg sterk. Er wordt vaak geprotesteerd, zelfs zonder het bestaan van arbeidersbonden, en de eisen worden vaak onder druk van de communistische partij ingewilligd. Voor lokale fracties van de communistische partij is het erg belangrijk de arbeidersklasse tevreden te houden, om elke oproer tegen een gevestigde orde te voorkomen.
Collective Bargaining at the Shenzhen Citizen Watch Factory
Ja, er is duidelijk een verschil tussen beide horloges. Naar mijn mening is de steinhart kwalitatief een flink stuk beter (in o.a. lume, bracelet, cyclops, geen speling op bezel, uurwerk) dan de Pagani.
Daar zit ook wel wat in
Zoals we ze hier kennen hè.
Heel westers om te denken dat onze manieren de juiste zijn terwijl 3/4 van de wereld er echt anders over denkt.
Waarbij ik niet wil zeggen dat daar geen misstanden voorkomen hoor.
Klopt, het zijn andere rechten. Daar waar wij landelijke rechten kennen worden ze in China vaak per sector of per regio ingevoerd, nadat proletariërs erom hebben gevraagd. De macht ligt daar eerder bij de arbeider dan bij de werkgever en beleidsmakers.
Voor 18€ op de mat, automaat, zichtbodem, comfortable band, goede lume, soort van sunburst, loopt prima op tijd.
€ 18,-? Hahaha! Daar kun je je geen buil aan vallen.