Show your Hamilton(s)

:joy::joy:

1 like

He! Hamilton eigenaren,

Ik ben me aan het oriënteren op een Hamilton Khaki Field. Ik ben er alleen nog niet uit welke maat ik moet nemen. Vanmiddag even snel tussen door een field gepast bij een juwelier, Deze vond ik op staal vrij fors. Ik kwam er echter later achter dat er verschillende diameters beschikbaar zijn.

Mijn pols omtrek is ongeveer 17,5 a 18 cm en een Seiko SKX gaat nog prima, maar groter moet het niet worden.

Naar dit model ben ik op zoek, liefst tweedehands http://www.monticonegioielli.com/orologi/hamilton/187_hamilton-khaki-field-auto-42mm.html?lang=en weet iemand of deze er ook in de 40 en 38 mm variant is?

1 like

Ja hoor. Beide maten verkrijgbaar als automaat. :slight_smile:

Heb je een link naar de 40mm variant ?
Ik kon de 40 mm namelijk niet vinden met die zelfde dial.

Deze heeft wel een rode highlight tussen de 10 en 12
https://www.boumanonline.nl/horloges/hamilton-khaki-field-auto-6-h70595133

Klopt die heb ik ook gevonden alleen vraag ik mij af of deze ook de sunburst heeft die field van de link heeft. Ik denk dat ik maar gewoon voor de 38mm ga. Dat kan best met mijn redelijk smalle polsen denk ik. Gewoon even wennen aan een wat kleinere diameter

1 like

Ja sorry. Ik zie nu dat ik iets te voorbarig was met mijn antwoord :blush:

Thnx voor de link in ieder geval. Ik ga marktplaats en het forum eens in de gaten houden de komende tijd.

1 like

Toch maar eens op een andere band gezet dan het origineel😄

7 likes

En bedankt hè

3 likes

Hierbij ook mijn Hamilton, ben vooral fan van de ‘brezel’ en kroon.

7 likes

Eerste Hamilton echt leuk ding.

7 likes

Maar geen banden swapper precies. Een paar getest maar het origineel bandje is precies altijd mooier

6 likes

Nou dan post ik maar weer​:stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Nog een “verkeerde” datum :wink:

4 likes

Ook geen H-tool bij de hand?..:wink:

1 like

Leuke “nieuwe” marktplaats aanwinst.
Gedragen en op een aantal stootplekjes en gebruikelijke krasjes na in nette staat. Eigenlijk gekocht als kado maar vind hem mooier IRL dus denk dat ik hem zelf een tijdje houd. Ik geef de persoon in kwestie wel een kadobon ofzo. (sorry pa) :smiling_imp:

Hamilton X-Wind met H-21 Caliber

Draagt verbazend klein en gebalanceerd met zijn 44mm en doet erg high level aan. Solide gebouwd en ondanks de drukte op de plaat vind ik hem duidelijk te lezen. Leuk detail zijn de geborstelde cijfers die veel licht weten te vangen.

Goed weekend mensen!

10 likes

Zo mooi !!
Waarschijnlijk wel mijn favo horloge of all time :heart_eyes:

3 likes