Show your Méraud 🇧🇪 Bonaire | Antigua

Meestal time je maar een paar minuten, zo zie je beter hoeveel minuten er verstreken zijn. Ik gok dat het voor de leesbaarheid is? :slight_smile:

Mooie kast, mooi uurwerk, mooi design! Enkel de wijzers zijn wat wennen, maar het is een leuk ontwerp. Veel succes met de verkoop :+1:

Tof ontwerp! Vintage vibes (zie oa elementen van Jenny Carribeans en Aquastars), maar wel met modern designsausje voor een eigen smoel.

1 like

Zeer zeker, het wordt gebruikt om de start van een regatta te timen. Bij een zeilwedstrijd is het zo dat er geen fysieke startlijn is maar die wordt wel aangeduid. Het is de bedoeling om te zeilen tot de start waarbij je dus op het juiste moment over de startlijn dient te varen en voldoende snelheid halen.

Met de timer kan je dus 5min timen, is gebruikelijk binnen de zeilsport. Al is dat de dag van vandaag wat minder van toepassing, maar dat is wel de insteek van het ontwerp.

De lopende secondenwijzer is dan weer af te leiden van een nautisch kompas :slight_smile:

13 likes

Het was voor mij belangrijk om het DNA van Méraud te behouden maar ook voldoende anders te zijn en een goeie blend te vinden tussen mijn inspiratie uit de regatta, vintage en modern design. Zo is het lettertype van de tachymeter en de minutenwijzer geinspireerd op de art-deco beweging.

8 likes

Fuck it.
Besteld.

8 likes

De twijfel was trouwens meer fundamenteel van aard dan over het horloge zelf.

Ik heb namelijk nog geen handopwinder en 18000vph vond ik relatief laag. Over dat laatste heb ik me heen gezet door te beseffen dat ik 21600vph uit ervaring prima vind en bovendien hoort bij een uurwerk uit die periode. Of een handopwinder iets voor mij is, dat merken we vanzelf. Geen datum, dat scheelt.

1 like

Mooi hoor!

1 like

Ik vind deze chrono van Meraud wel mooi

9 likes

Net ook dit filmpje gezien: https://www.youtube.com/watch?v=mY2B-oL_seg

Ik heb de cream dial besteld. Schitterend zomers (waarom niet leveren vóó de zomer ipv september? :cry:) en past goed met die zand kleurige band. Daarbij heb ik al een speedmaster (tachy, zwarte dial, zwarte bezel, subdials). Maarrr Wat is deze in het zwart ook heel mooi! Het oranje van de secondewijzer springt er echt uit!

5 likes

Ik hoop tijdens de zomer te kunnen leveren, maar ik ben liever voorzichtig. Promise en under deliver… Liever promise and over deliver.

Ik zag dat Monochrome nu ook hun hands on heeft gepost.

6 likes

De reviews zijn positief en da’s gaaf.

Ga je in batches of alle 200 in 1x assembleren? En ben je al uitverkocht? En uit welke landen/continenten komen de orders vandaan? Zo een drietal vragen, uit interesse. Neem de tijd, waarborg de kwaliteit @stijn_b.

Edit: nog een vierde vraag, ga je de serienummers uitleveren op volgorde van bestelling? :crossed_fingers:

2 likes

Bedankt! Alles wordt in 1x geassembleerd. Nog niet uitverkocht neen, had ik ook niet verwacht en is niet de bedoeling. De voornaamste orders komen uit de VS (is voor de ganse horlogeindustrie het grootste exportland).

De leveringen worden allemaal op 1-2 dagen voorzien dus veel verschil zal er normaal gezien niet tussen zitten :slight_smile:

Intussen ook een leuk filmpje van watches.tv op YouTube, mooie beelden, ik zie het zelf ook allemaal voor de eerste keer.

4 likes

@stijn_b: ik vind hem heel erg gaaf geworden. Overall een geslaagd ontwerp, mooie details, uitstekende maten en een goede balans tussen vintage en modern. Mooi dat er een Landeron 248 in zit. Zo’n handwinder zorgt voor het vintage gevoel en slanke kast. Chapeau! :clap:

4 likes

Ja, ben fan hoor van deze nieuwe Meraud. Mooi werk @stijn_b!

3 likes

bedankt allen!

3 likes

Erg tof gedaan! De zwarte is werkelijk prachtig, helaas net wat te groot in afmetingen voor mijn dinopolsjes… voor de gemiddelde liefhebber perfect!

Succes met de verkoop. Tof om een ambitieus merk te hebben in de Nederlandse industrie :+1:

FTFY

5 likes

Welk soort leder is dat?

:+1:

1 like

Molequin toch?

2 likes