Helemaal fout horloge waarsch. volgens de kenners, maar af en toe zie ik toch wel heel fraaie exemplaren.
Komt de foto er nog bij of begin je nu een topic zonder ook maar een foto te plaatsen? Waar gaat het dan concreet over?
Hendrik is bezig met een recordpoging topics openen denk ik.
Als ik zie dat Hendrik een topic heeft geopend klik ik eigenlijk altijd meteen weg zonder de inhoud te lezen.
Helemaal niet!
Zitten prachtige exemplaren bij en wie de historie kent van het merk weet wel beter. Gezever over âpennenmerkâ komt van mensen die niet verder kijken (denken) dan het beeld dat marketing heeft opgeroepen.
Ik heb âhelaasâ alleen maar pennen van dit merk.
Maarre die MBâs met een Minerva uurwerk zijn natuurlijk van een uitzonderlijke klasse. Maar eerlijk gezegd vind ik het jammer dat er dan toch nog Mont Blanc op de wijzerplaat staat.
Zoiets bijvoorbeeld (fotoâs zijn geleend van Monochrome).

Vind Montblanc mooie horloges maken en voor de kwaliteit hoef je niet bang te wezen bij een merk als Montblanc.
Of ik ze echt een horloge merk vind weet ik niet maar mooi spul maken ze wel net als Chopard en Cartier.
Helemaal mee eens, en de horloges die Montblanc tegenwoordig produceert worden alleen maar beter. Ze hebben zelfs een volledig Manufacture in Villeret!
Ik heb alleen het boek
Maar dat heb ik niet gekocht voor de Montblancâs die er instaan, de tweede helft van het boek gaat over de geschiedenis van Minerva, de manufactuur die Montblanc gekocht heeft en die in haar lange historie fantastische horloges,uurwerken en stopwatches gemaakt heeft.
Klopt, Minerva (uit Villeret) is in 2006 overgenomen door de Richemontgroep, welke dus Montblanc en Minerva heeft samengevoegd.
Mijn vrouw heeft een armband van dit merk, ik een pen, maar verder alhier helemaal nx. De heritage serie is toch wel bijzonderâŠ
Vandaar mijn vraag.
Zag gisteren een âdual timeâ en wat een fraai horloge was dat!
MONTBLANC ?
Nee, niet hier. ( zelfs geen pennen, BIC zwaait hier de scepter )
Zo, effe en Davincitje gedaan
Die witte bergen heb ik een tijd geleden al afgezworen
Maar de horloges zelf vind ik te elegant voor mij, ik ben meer een tool boy
Hier dan maar eens een plaatje:
Dat is toch genieten?
Ze hebben zelfs een smartwatchâŠ
Schitterend