Show your Titanium

@Inca heeft al twee van mijn kinetics aangepakt en naar volle tevredenheid een tweede leven gegeven.

2 likes

Fraai exemplaar.
Lijkt mij de moeite waard om eens na te laten kijken dan, zodat ook deze weer draagtijd krijgt

2 likes

Wat heeft u in het echt met titanium? :hugs:

Met titanium in algemene zin niet veel. Ik heb geen werk in de industriƫle sector of metaalsector noch heb ik een hobby in die richting.
Maar ik heb zelf twee horloges, welke gemaakt zijn van dit materiaal en dat bevalt uitstekend. Zoals ik in de start van dit topic reeds meldde, is de tweede aankoop een financiƫle keuze geweest waar ik relatief snel spijt van kreeg en had gewild toch maar de duurdere keuze had gemaakt. Maar toen ik dit horloge laatst droeg en de foto in de start van dit topic maakte, kreeg ik er toch meer gevoel bij. En zodoende kreeg ik het idee dit topic te openen, er vanuit gaande dat ik niet de enige zou zijn dit materiaal als basis voor een horloge het kan waarderen. En dat is wel gebleken! Mooie modellen voorbij zien komen.
Ik sluit niet uit dat er in de toekomst nog een ander model aan de collectie wordt toegevoegd.

3 likes

Veel succes met je topic.

1 like

Dank je wel. Ik vind het nu al een succes, meer respons dan gehoopt.

1 like

2x titanium, een titanium kast met een titanium nitride coating :smile:

3 likes

Mooi!
Met Duitse dag aanduiding? Volgens mij zie ik dat vaker langskomen op het forum…

1 like

Die zijn er zeker, ik heb hier een 7N43-8001 liggen met een engelse/duitse dagaanduiding. Waarschijnlijk omdat Seiko eind jaren '80/begin '90 de duitse markt aan het verkennen en uitbreiden was?

2 likes

Engels/Duits, aha, die combinatie. Dank voor de verheldering. Dat was inderdaad nog ƩƩn van de vragen die ik nog niet gesteld had :wink:

Mijn andere Titanium, Citizen Eco-Drive Titanium WR 100

3 likes

Het was afhankelijk van de regio waar je hem kocht. Seiko heeft heel veel verschillende dag schijven, er is zelfs een Nederlands - Engelse. Frans, Spaans, Arabisch, Zweeds, Portugees, etc.

1 like

In de serie Titaantjes… :
Heel plat titaan, mag dat ook?

(band is ook van titanium)

8 likes

Zo dan! Dat is inderdaad wel heel plat.
Natuurlijk mag dat ook! Titanium is titanium.
En wat is het voor merk? Hoe zit de voorkant er uit?
Lijkt zo wat op een Skagen die een collega van mij recentelijk heeft gekocht

1 like

Helemaal juist!
Dit model is, schat ik, een jaar of 9 oud.
Check:

10 likes

Die zijn niet veel veranderd dan in de loop der jaren :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Klopt :blush:
Een jaar later kocht mijn vrouw deze in Kopenhagen
(duidelijk dikker, en met rubber band)

5 likes

En om mijn titanen verhaal ook maar af te ronden, hier mijn Omega titaan Polaris die ik ca 10 jaar gedragen heb.
(plaatje van web)

Massief titaan, uitgefraisde ā€˜molenwieken’ en gevuld met 18krt rose goud.

In die tijd (ca 1980) was titaan bewerken nog een serieus technische uitdaging.
Was dus een byzonder horloge!

6 likes

10 likes

Mooie toevoegingen weer!

1 like