Sicura? breitling?

Deze link kom je meer en meer tegen, ik heb me laten vertellen dat de eigenaar van breitling ooit eens eigenaar is geweest van sicura, verder geen overeenkomsten. Wel probeert men kopers te laten geloven dat de sicura bij breitling is gemaakt! En ook die prijs op ebay waarnaar wordt verwezen… Als hij er 100 euro van krijgt mag ie lachen.
http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-antiek/547046032-sicura-breitling-duikhorloge.html?return=eJwVzMsKgzAQheF3EXSnMSq9RKTYNxk01WBuZEYoLX33TmAW338WA0qqr1HtiEpe76pADWnZx50oKiGOELVvHKSDogUgbLwVaHSCVfuajwBRe7GHZMOmsQZPRh9iGZqdnH287SSrFScKZT%2FLsn9amXHrLtkde8ggxsdEJr5W5GDFPLYMx%2FvsT6eTWTgDGu6uMhu%2FjvGc2mL8%2FQF9qj7a&fta=eNpVUltu4zAMvIs%2F%2Bi3qYYkUcoVeIaBeWQNOY9RO19iid19JcdH0bzAiZ4YUmSx9ruRouL%2FP5w%2Be18GvZIGGfT7BS1pP243Az0Dg5OhnSdrPG%2F2bFr%2BWtJJfNhL%2ButDb%2FZrfp%2Bhv60TyZbrU5mW5n0ST0zQsfMmDn6rUSoqGKXUfYw0NKgTlmOVegTBcYgOKnelAKiFLBQw4CjyeLHcmO%2BDehaBVA1oW12vkaGLrwuxKsLsUjkcA88viu%2FhQloKFkqh%2BLBoD2uUHkEHtUKIxoPF3wu4lBZYylnF%2FHuc7%2FE9CpSPr52BYnIx6B5ejRReOrj4pBjSiz84Z0Rw6EhqDgDo8L6EmtrkrJ8MJDh1%2BCGrBPYYyHHVnoA7UgYi2DYgpKt3zOAb9YDT2tchSCdmYUIoKHSCE1IGWKBrgFC3sEF0wJY4dcLKutXO2ItTVZetkasXKpJBjBVoLUNh1sjLdAq0Tzd2w06Jb2JxCtxhTdW1fGUZ8JBxliNjuCOpJbbeF03qe89tl%2B9NPTdYXpOHK%2B7mdX724RFg5SQP%2FHfzrAT8GzyTo8%2BvrP5GP5q0%3D&fta_ind=50&fs=1&thumb_click=1#photo

Zoals zo vaak is Google je vriend. Met de titel van je posting als zoekopdracht rolt er dit uit:

Of dit het complete verhaal is, weet ik niet.

Menno

1 like

Het komt er dacht ik op neer dat de eigenaar van Sicura Breitling toen het op de rand van de afgrond stond (of zelfs al ter ziele gegaan was?) heeft overgenomen.
Volgens mij zijn er in die periode wel enkele modellen met enige overeenkomsten uitgebracht, maar het is niet zo dat je iedere Sicura kunt zien als een Breitling als je het mij vraagt…
Het valt me wel op dat er voor sicura duikhorloges met een basic uurwerk (vermoedelijk vanwege de link met breitling) fikse bedragen betaald worden; > 250 euro.
Ik heb zelf een Sicura Alarm, leuke klok.

Volgens mij is deze verkoper ook actief op dit forum onder de naam “gekkehuus”.

Groet,

Marc

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

SuperC Schreef:

XXoF Schreef:

Volgens mij is deze verkoper ook actief op dit
forum onder de naam “gekkehuus”.

Groet,

Marc

Klopt, dat is Jeanot…kom er dan maar in JdG.

Overigens zie ik die suggestie dat het een
Breitling is niet echt…en eerlijk erbij verteld
dat hij niet goed loopt. Ik zie er niet veel mis
mee…

In principe zou de suggestie dat er een link is tussen Sicura en Breitling ook geen feitelijke onwaarheid zijn :slight_smile:

Daarnaast zijn sommige Sicura horloges inderdaad erg zeldzaam, en de aanbieder is iemand die redelijk verstand van zaken heeft. Ik heb meerdere malen 1 zien gaan voor 300 dollar plus. Zelf eens 1 te koop aangeboden voor 125€ in niet al te beste staat en die was binnen 1 dag weg voor de vraagprijs. (nee die andere heb ik nog;))

Ik heb van Jeanot meerdere horloges overgenomen en wil hier nog even vermelden dat ik uitsuitend positieve ervaringen met hem heb.
Mvg

Ben ook erg blij met de mijne

Die overigens helemaal perfect loopt.

Gr. Andre

Goedenavond allen,

Allereerst bedankt voor de steunbetuigingen natuurlijk, zoals ik de topicstarter ook netjes geantwoord heb weet ik dat Sicura geen Breitling is maar er is een bepaalde connectie zoals hierboven te lezen is ,ik zie het er ook heel vaak bij staan in advertenties dus ik dacht ik zet het er ook bij,baat het niet dan schaad het niet.

Tevens heb ik de topicstarter ook een linkje toegestuurd van een ebay advertentie waar exact hetzelfde horloge verkocht word alleen in volledig herstelde staat waarop ik mijn prijsstelling op gebasseerd heb en dan vind ik persoonlijk bieden vanaf €100 helemaal niet abnormaal of interecht.

Behalve dat het een Sicura is die toch vaak aparte en leuke modellen horloges maakte is het ook nog eens een fraaie vintage duiker met de 2 oversized kronen vind ik.

Duidelijk JdG,
en idd bieden vanaf 100,- is erg netjes.
Ik snapte ook al niet waarom dit topic werdt gestart.
Ik heb ook al vaker “zaken” met je gedaan, en je bent altijd eerlijk over je producten, ik heb alleen maar positieve ervaringen,
Succes met de verkoop, maar dat zal vast wel lukken met deze mooie duiker :wink:

Groet,
Martin

Ok, ik heb de boodschap begrepen, kritisch zijn mag, maar niet wanneer het om een forumlid gaat… Heb ik ooit beweerd dat de verkoper niet betrouwbaar zou zijn? Ik heb gewoon gezegd dat een sicura geen breitling is en dat het er bijstaat om de prijs op te drijven. Moest sicura ooit hebben samengewerkt met swatch, zou er dan sicura swatch staan ? denk het niet. Mijn excuses over mijn opmerking over de prijs, daar heb ik geen gelijk.

Kritisch zijn mag best, ook als het een forumlid betreft. Alleen, zoals je hierboven al las, je was de enige die deze advertentie “opvallend” vond.

En in dit geval was er in ieder geval een relatie tussen beide merken. Als je hier alle MP-advertenties wil weergeven waarin in de advertentie van een pruthorloge de grote namen als zoekterm worden vermeld loopt het forum vol…

Kritisch zijn mag zeker en ik kan ook heel goed tegen kritiek hoor alleen kwam jou stukje al dan niet onbedoeld over alsof ik een woekeraar ben die wel eens even wat onwetende kopers een Sicura voor een Breitling prijs ging verkopen en dat is flauwekul.

Ik bekostig onze mooie hobbie door horloges op te kopen en door te verkopen wat niet mijn in mijn collectie past en probeer juist zo eerlijk mogelijk te zijn in mijn advertenties.

Wat mij betreft topic gesloten en no hard feelings.

voorlopig na al deze extra aandacht staat het horloge er nog en is er nul keer geboden,…

Per mail reeds meerdere biedingen op gehad, ze zijn gewild in UK maar in NL minder maar wat betreft verkoop is het sws vreselijk rustig , lastige tijden.