Siebel en actievandedag kortingactie topic

Oh boy, je hebt gelijk, niets meer te zien op de site. Ze zijn me daar blijkbaar een hoedje geschrokken bij Siebel :see_no_evil:

7 likes

:joy: :joy: :joy:

Tja…

23 likes

Ik heb de actiepagina teruggevonden, maar we doen niets onoorbaars. Zie de printscreens hieronder.

Wel vind ik het gek dat de hele horloge-afdeling vannacht gesloten is.
Misschien een automatische beveiliging? Dat de bestellingen dusdanig buiten gestelde marges vielen dat er een automatisch slot op kwam? Om een online ‘overval’ met gestolen bonnen te beveiligen?

Optie 2 is dat Siebel vandaag faillissement aanvraagt en dan zijn we er mooi ingetrapt met z’n allen.

1 like

Geen garantie dat het ook echt aankomt, maar postnl denkt vanmiddag voor mn deur te staan

3 likes

Bij mij staat nog steeds “in prgress”, levertijd zou 3-5 dagen zijn

Zou ook een storing kunnen zijn, van nacht ging het inloggen ook niet lekker.

Allemaal goede verklaringen. We gaan het zo zien.

Hier ook een PostNL melding voor bezorging van de 5600bb vandaag. Gisteren besteld.

Maar zouden ze echt zo overspoeld zijn? Er hebben (o.a) hier waarschijnlijk aardig wat mensen besteld, maar een tsunami aan orders kan ik me ook niet voorstellen.

Verder weet ik niet wat de marge is maar er zal ongetwijfeld over nagedacht zijn…

Ik zet de :popcorn: vast klaar!

5 likes

Siebel is 8 jaar geleden al eens failliet gegaan. Ik vermoed dat zij aan enorm strikte financiele risicobeheersing doen. Ik sluit niet uit dat daar een geautomatiseerde control zit op de webshop. Wellicht niet qua aantallen (200 orders), maar wel bij ‘x aantal betaling middels cadeaubonnen’.

Stel nou dat de check is: Als bij meer dan X% van de orders een betaling middels cadeaubonnen worden gedaan, dan is het risico op cadeaubonfraude, witwaspraktijken of een storing erg groot.
Deze check zal zijn gespecificeerd per productgroep. De beheersmaatregel zal zijn om onmiddellijk de productgroep onbereikbaar te maken, tot een medewerker deze handmatig controleert. Overdag zeg je dan “we hebben last van een storing” maar 's nachts blijft de boel uit tot iemand om 9u het licht op kantoor aan doet.

Mijn tweede theorie sluit ik overigens ook niet helemaal uit, en dit zouden bonnen zijn waar ik zelf persoonlijk niet te lang op zou blijven zitten (zeker geen 2 jaar). In mijn geval was het ongeveer 2,5 uur.

3 likes

Zojuist verzendbevestiging in de mail met tracktrace code :grin:
Pakketje is ook zichtbaar in de postnl app. Dus het lijkt goed te komen

Ik denk zelf dat dat hele stapele van kortingsbonnen gewoon niet helemaal de bedoeling was. Want dit zie je normaal ook bijna nooit natuurlijk. Hier is geen winst meer mee te halen.

Ik denk gewoon een foutje in de configuratie van de webshop. En dat ze het nu in allerlei helemaal dicht hebben gegooid door alle horloges eraf te halen.

2 likes

Ik heb gisteren 6 bonnen gekocht voor 150 Euro t.w.v. 300 Euro.
Ik heb mij ook aangemeld voor de nieuwsbrief voor 10% korting.

Ik zie inderdaad dat de horloges niet meer op de site staan.
Even afwachten wat zij gaan doen maar kan mij niet voorstellen dat zij dit 2 jaar zo laten ?

Ik heb zelf niet het onderste uit de kan gehaald met aankopen van de bonnen. Heb er rekening mee gehouden dat het niet zou lukken en dan valt het niet tegen, een gokje.
Maargoed er staat in de voorwaarde duidelijk dat je kan stapelen, hoe bijzonder dat ook is. Want ja dan kom je onder de kostprijs uit

Dit waren geen kortingsbonnen maar cadeaubonnen daar zit een groot verschil in.

1 like

Die van mij komt ook vandaag binnen volgens postNL.

Gezien het feit dat de horloges dicht zijn gezet zal er ergens wel een trigger afgegaan zijn.

Ik ben benieuwd wat ze gaan doen want dit was natuurlijk wel een hele grote korting voor een promotie via een site waar normaal niemand zo snel was gekomen denk ik. Interessante materie iig.

De melding is ook vaag. Zo van we willen wel maar het mag niet meer van Siebel haha:

2 likes

Ook hier de track&trace ontvangen!

Zelf toch niks gekocht omdat we volgende week drie maanden op reis gaan en zodoende het geld wel kunnen gebruiken :wink: Ik zat heel erg te twijfelen over die mooi Presage van @Vennings

Ik ben heel benieuwd naar jullie NA’s! Kan mooi in dit topic toch? Wat mij betreft open houden voorlopig.

1 like

Ik denk dat de ‘fout’ bij actievandedag ligt. Zij gaven tenslotte aan dat je ‘per persoon’ twee bonnen kon kopen (en daar heb ik het bij gehouden :slight_smile: ).

Maar het bleek, zo begrijp ik van eerdere reacties, dat je gewoon vrolijk door kon blijven kopen. Je zou denken dat je per account een maximum kan instellen. En ja, dat kan je ook weer omzeilen, maar dan is de drempel iets hoger.

Hoop niet dat het een voorbode is voor faillisement van Siebel. Vind het een fijne winkel.

1 like