Waarschijnlijk wil Siebel geld verdienen.
Dat denk ik ook. Het is veel (Q) voor weinig (P) … alleen of dat zo slim is op de lange termijn. Het imago zal blijven “voor de koopjesjager”.
Misschien dat ze verwachten dat niet alle bonnen ingezet worden, of niet op korte termijn. Of dat er ook genoeg producten in hun assortiment zitten met meer dan 50% marge waardoor het onder aan de streep misschien toch nog in de plus eindigt?
Plus dat de mond op mond reclame over ‘die geweldige deal’ hun ook wat waard is. Siebel is door deze actie op dit forum toch ook weer een stuk bekender geworden.
Iig leuk dat veel mensen hiervan hebben kunnen profiteren.
De meest logische verklaring voor mij blijft nog steeds cashflowproblemen. Cadeaubonnen zijn instant geld, geen risico op terugbetaling (14d bedenktijd) en het staat onmiddellijk in de boeken om openstaande rekeningen mee te voldoen. Dat wat meteen gebruikt wordt, wordt gebruikt om de voorraad mee aan te schaffen. Dat wat niet wordt gebruikt valt mooi in de boeken als onverzilverde cadeaubonnen mocht de tent omvallen (weten we de beveiligers nog bij BCC? Dat waren allemaal cadeaubon klanten)
Kan zomaar!
Siebel was al een keer omgevallen toch? Stond 40 jaar terug bekend als een ‘high end’ juwelier met mooie winkels, nu hebben ze een goedkope bijouterie uitstraling. Toch wel jammer van zo’n merk …
Voor het (eerste) faillissement verkochten ze ook de hogere middenklasse van de Swatch groep, maar het is alleen nog maar Japans en fashion brands. Een veredelde Lucardi als het ware.
Dat klopt mijn Oma kocht bij geen andere juwelier dan Siebel. Mijn moeder begon er nog over toen ik het over de Siebel actie had,
Ze had toen ook 3 zegelringen laten maken incl familiewapen. Kan me niet voorstellen dat Siebel dat nu nog doet?
Staan er al een paar in het blauwe
En niet allemaal voor de lage prijs
Mijn oma vermoedelijk ook en de kleren bij de Bonnetterie … toen geluk nog heel gewoon was.
Ik lees trouwens net dat een Russische ‘keten’ belang heeft in Siebel …
De failliete juweliersketen Siebel is verkocht aan het Russische Moscow Jewelry Factory . Dit heeft curator Marinus Pannevis donderdag bekendgemaakt.
… of toch ook weer niet: Klik. Beetje een rookgordijn vanwege Oekraïne. Maar een linkje met Rusland zou wel een verklaring kunnen zijn voor de door @coffeecup genoemde cashflow problemen.
Ik heb mijn SSC911 na twee dagen weer verkocht omdat het niet was wat ik ervan verwacht had, uiteraard voor de prijs die ik er zelf voor betaald heb. Voor een paar euro ‘winst’ ga ik mijn account niet op het spel zetten.
De medeforummer was helemaal blij! Had deze actie zelf gemist …
Heel herkenbaar, moet… kopen…
Je kunt gewoon bestellen, dus de actie loopt door. Enige verschil is dat er een max op zit van 5 stuks.
Edit: nog een keertje gekeken: en toch niet beschikbaar.
Het is mij net nog wel gelukt om vijf vouchers te kopen.
Ik had ook even gekeken en het leek er inderdaad op dat het kon. Niet gedaan, want ik heb niks nodig. Echter, daarna lukte het niet meer. Wellicht waren dat de laatste 5 stuks.
Actie voorbij, topic gesloten.