Jacob ‘eenvoud’ Jensen
Ik bezit slechts enkele ‘moderne’ Quartz horloges, maar deze Pulsar, in maart van dit jaar overgenomen van forumlid @Kapitein_43 , vind ik wel strak en simpel. Draag 'm graag.
Over moderne Quartz Pulsars gesproken: Al weer bijna 23 jaar geleden, dus inmiddels toch al een beetje Vintage, deze Pulsar, van Mw. Lexaf gekregen voor mijn 50-ste verjaardag. Ook lekker simpel. Werkt inmiddels weer, na vervanging van het defecte/versleten uurwerkje.
Zonder datum zou ook nog kunnen maar is dan een no-go voor mij. Een horloge zonder minimaal de datum naast de tijd laat ik instinctief liggen.
Ik weet niet wat topicstarter precies bedoelt met ‘simpel en eenvoudig’, maar deze zou in het profiel kunnen passen:
Tof! Ole Mathiesen horloges zie je ook niet vaak voorbijkomen
Klopt. Er zijn in Nederland ook maar een paar winkels die ze verkopen. Deze komt uit Amsterdam (Wim Dik, Beethovenstraat).
Hoewel ik, als er wat meer keus was geweest, liever een handopwinder had gehad, is dit (quartz) toch ook wel erg gemakkelijk.
De enige zaak waar ik ze inderdaad heb zien staan. Werk elke zaterdag 3 deuren verderop dus loop er regelmatig langs .
Wel lekker eenvoudig in onderhoud, quartz, past mooi in het topic!
Dat is een erg toffe verzameling!
Mooie plaat zit daarin. Uit welk materiaal gemaakt? Heb je een foto die iets meer detail geeft?
Toch niet bij Spiegelgracht Horloges toevallig? Dat zou ik een leuke zaterdagbaan vinden, maar is geloof ik meer dan drie deuren verder.
Er komt een tijd dat je aan de stand van de wijzers nog kan zien hoe laat het is, maar dat de datum met het blote oog niet meer valt af te lezen. Ervaringsdeskundige hier
Dank Tom! Ik heb zo’n idee dat onze smaken aardig overeenkomen, want ik vind veel van jouw horloges ook prachtig. Overigens heb ik wel enkele horloges met datum, maar dan moet ik ze om een andere reden wel heel mooi vinden. Het uiterlijk, de esthetiek is dus mijn belangrijkste criterium en dan kom ik telkens weer bij simpel en eenvoudig uit.
Dat zo goed kunnen inderdaad.
De mooie blauwe UG van @Colnago
ftfy
Zelfde foto. UItvergroot.
Genoeg detail?
Klik op de foto voor nòg groter. Je gaat dan wel zien dat een poetsbeurtje voor kast en glaasje en/of een nieuw glaasje 'm goed zou doen! Sorry, Vincent, no offence.

Zenith is(/was?) volgens mij ook sterk in eenvoudig design
OK, datumpje maar wel heeeeel erg subtiel hier
Goed geraden! iEar, Munro en English Hatter zit ertussen .