Vorige week besloten om me hier aan te melden als lid en heb daar tot nu toe nog geen seconde spijt van. Ik heb wel gemerkt dat er hier veel kenners aanwezig zijn en daar kan ik mijzelf helaas niet toe rekenen.
Mijn naam is Mark, ben 42 jaar en wat betreft mijn horlogegeschiedenis, die is verre van indrukwekkend. Als jong broekie had ik al wel een klokkie om. Er stonden 2 voetballers op en op de 7 tikte een balletje heen en weer. Leuk voor als je jong bent, maar die moest natuurlijk op een gegeven moment vervangen worden. Dit werd een op de kermis gewonnen Casio . Ik was er toen erg blij mee kan ik me herinneren. En deze werd veel later op 10.000 meter hoogte vervangen door een Camel Active. Ik was met het vliegtuig op weg naar Kreta. Dit horloge heb ik een aantal jaar gedragen, maar deze wacht nu al een behoorlijke tijd op een nieuw batterijtje. Dit horloge is nog steeds in mijn bezit. (Excuses voor de slechte kwaliteit van de foto’s).
Nu wil ik al zo ongeveer een jaar of 10 een “echt” horloge kopen. maar is de stap om veel geld te ruilen voor een zo’n horloge, tot nu toe toch een lastige gebleken. Toen der tijd mijn oog laten vallen op een Meistersinger Singular en later de Meistersinger Salthora Meta. De laatste zelfs een keer om gehad, maar geen van beide ooit daadwerkelijk gekocht. Ik verwacht overigens wel dat er ooit een Meistersinger gaat komen.
Zoals gezegd inmiddels een week lid, maar al een aantal maanden een dagelijkse bezoeker van dit forum. Ik vind het leuk om berichten te lezen, maar nog meer om te zien of er mooie horloges voorbij komen. Nu ben ik door het forum bij het volgende horloge uitgekomen. De Fortis B-42 Pilot professional chrono. Uitvoering zonder alarm en GMT. Dit zou zomaar eens mijn eerste “echte’ horloge kunnen worden.
Welkom! En er staat een Flieger chrono van Fortis voor 1800 hier te koop in de verkoopsectie. 2 dagen terug nog een “upje” gehad, dus zo ver moet je even naar beneden scrollen. Is wellicht (maar dat kan ik niet beslissen) nog wel iets af te krijgen ook.
Is dan weer niet de versie met oranje accenten die je hier laat zien.
Als het legit is en Edmund Arnold levert hem als een full set dan lijkt het me een goede deal.
De versie met de buitenste oranje Tachymeter zie je niet veel. OpChrono24 staat er een, toevallig van een Nederlandse leverancier Tophorloges.eu als full set uit 2010 maar die moet 4450,- kosten.
Edmund Arnold heeft op Chrono24 een prima reputatie dus ik zou zeggen, sla je slag en succes!
Benieuwd naar de foto’s
Da’s een kwestie van tijd… :)…wat denk je… Toen ik hier binnen kwam waaien… dat ik ook alles wist?.. 'k was toen ook nog 42… en nu?.. 3 jaar later… bouw ik mijn eigen horloges… zo snel kan het gaan…
Een weg terug is er niet meer… kijk rond… laat je inspireren… heb ik ook gedaan… zo ben ik ook begonnen… zo’n honderddertig horloges geleden…
Verontschuldig je nooit voor je horloges, ongeacht wat je hebt. Het is allemaal zo relatief.
En dagelijks hier? Dan ben je in ieder geval gefascineerd door horloges. Komt helemaal goed!
Je smaak is nu al divers en zal zich mogelijk ook nog verder evolueren.
Mijn tips:
Blijf lezen en koop niet te snel. Beter als je het een paar weken
Of maanden (vaak bij mezelf) rondkijkt.
Eerst gebruikt proberen te vinden als je een wens in vervulling wilt laten komen is een goede strategie.
Ja zo’n Fortis chrono is wel te gek
Alleen als je hierna nog wil upgraden gaat het wel erg in de papieren lopen
Probeer eerst eens een 5 automatic, al is het maar om even te wennen
aan een mechanische klok.
Kost geen drol en je hebt er bovendien een goed horloge aan.
En je kun hem naast duurdere horloges altijd nog dragen als beater.
Leuk! Waarom geen alarm op de Fortis? Dat lijkt me ondanks het miezerige geluid wel degelijk iets toevoegen dat je dagelijks kan gebruiken in vergaderingen e.d.
Welkom Mark!
Mooie Fortis, ik zou gewoon een dagje op en neer gaan naar Hamburg (om de pols proberen voor de koop plaats vindt is een must), en Hamburg is een leuke stad!