Sinds een weekje HF-lid

Welkom !

Ik niet, maar ik wens je wel een mooie tijd toe op HF! Welkom dus!

Beste @Cal219, bedankt voor je reactie. Aangezien er hier geadviseerd wordt dat passen een must is, ga ik morgen even naar deze zaak toe aangezien Amstelveen voor mij niet ver rijden is. Kijken hoe ik er dan over denk. Ik zal er gelijk een fotootje van maken aangezien men hier gek is op plaatjes. :smile:

Beste @Thijs_Kremers, bedankt voor je reactie. Je geeft aan dat de prijs wel goed is, maar zij geven aan dat er over de prijs onderhandeld kan worden. Wat zou een realistisch bod zijn voor dit horloge? Of is er een standaard korting die je kunt bedingen?

Tips hierover zijn natuurlijk altijd van harte welkom. Helemaal als ze van een enorme Fortis gek komen. :smiley: Ik wacht het af.

1 like

Ja ben ik het mee eens.
Want bijv. in de autosport of vliegerij begin je ook niet
meteen in F1 of een Raptor.
Eerst maar eens een Formule Renault of een Cessna 172
dat gaat al snel genoeg in het begin :wink:

Grt.

Passen is altijd verstandig, kijken of er een directe klik is ook.
In geval van twijfel scheelt het weer een rit naar Noord-Duitsland.

@Grol denk dat de prijs redelijk matktconform is. Als je er nog wat af kunt krijgen!!?? altijd beter natuurlijk!!

Welkom op het forum Mark!

Welkom Mark. Zwitserse en Duitse horloges zijn niet de enige “echte” horloges. Een Casio bijvoorbeeld is wel degelijk een Ă©cht horloge ondanks een prijskaartje van < € 100. Niet alleen mechanische/automatische horloges zijn Ă©chte horloges en zo kan ik doorgaan. Dit is een horlogeforum voor ieder wat wils, van horloges van 15 ~ 5.000.000 euro of hoger. Licht gebruikt is zeker een (prijs) voordeel. Velen hier zijn verzamelaars, die een horloge een klein beetje dragen, veelal netjes bewaren en na verloop van tijd weer “flipperen” (verkopen) en daarom in mooie staat weer kunnen verkopen.

Veel plezier hier! :thumbsup:

1 like

Welkom! De Fortis is geen slechte keus voor een eerste “echt” horloge, erg fraai.

Welkom!

Welkom en de Fortis is schitterend bij mij is het zo ongeveer ook begonnen!

Uploaden

Mooie foto’s @Opdakje! Bedankt voor het delen. Vandaag langs geweest bij Tophorloges.eu in Amstelveen om even te kijken hoe hij zou staan. De uitvoering met alarm wat, zoals hier al gezegd, voor een dikke kast zorgt. 22mm volgens de overigens vriendelijke verkoper. Maar goedemorgen zeg, dat is niet kinderachtig. Ik mocht er een fotootje van maken.

Vind het ook irl een prachtig horloge zeg.

Ik heb even gekeken hoeveel km. het naar Hamburg en weer terug is. Een kleine 1.000. Tja, dat is niet naast de deur zal ik maar zeggen. :smile:

Hoeveel km. rijden jullie max op en neer voor een horloge?

22 mm dik dat is wel heel fors inderdaad.
Hier een foto van die van mij met beschaafde 14 mm;)

Welkom!

Wellicht kun je afspreken met verkoper in Hamburg (is overigens ook een recht dat je hebt op basis van eu wetgeving) dat je het horloge kunt terugsturen als het je niet bevalt? En betalen met creditcard. Dan zijn je risico’s beperkt en scheelt je een hoop reistijd.

Iets dat ik je overigens alleen zou aanraden bij een goed bekend staande winkel en niet zomaar bij elke particulier. Maar dat spreekt voor zich!

Succes!

Bedankt @Warroo. Ik ga morgen eens bellen met deze juwelier. Bedankt voor de info.