SINGAPORE

Beste leden, binnenkort vertrek ik naar Singapore.
Iemand die daar al is geweest en tips & tricks kan delen waar er leuke winkels zijn etc voor onze wel-verslaafde-dure-hobby?
Andere tips wat eten betreft ook altijd welkom :slight_smile:

cheers

1 like

Deze volg ik even. Ik ga in juli

Zit Gnomon niet in Singapore?

Online valt er weinig te vinden hé… tenzij jij echt van die mainstream zaken wilt zien
maar de parels onder de radar, dat wil ik dus juist hebben

Mocht ik wat tegenkomen, dan drop ik het hier uiteraard. Ik ga binnen twee weken.

klopt
Millenia Walk, #01-73/74, 9 Raffles Blvd, Singapore 039596

aan te raden?

1 like

Klinkt een beetje alsof je emigreert. Kom je nog wel terug? :sweat_smile:

haha wie weet, ik ga op verkenning

2 likes

Ik ben lang geleden op Orchard Road ‘verdwaald’ geraakt in een heus juweliers-paradijs onder straat niveau. Maar dat was nog vóór mijn ‘horloge hobby’ dus heb het adres niet opgeslagen. Maar er moet daar zat te vinden zijn - even lokaal vragen.

Orchard Road is groot :frowning: jammer idd dat jij dit niet meer weet… hopelijk zullen er idd locals zijn die gaan begrijpen waar ik naartoe wil hah

Veel plezier zou ik zeggen :wink:.

1 like

vooral lang hahaha. Ja dat klopt. Maar volgens mij moet dit enigszins makkelijk te achterhalen zijn.

yes, zal mijn best doen om wat zaken te vinden

Zoek een redelijk gangbaar GS model op Chrono24 en filter op locatie Singapore, prof. dealer enzo verder…

2 likes

https://www.carousell.sg/ vooral bekijken, is de lokale Marktplaats en komen vaak hele goede aanbiedingen voorbij en zitten ook een hoop fysieke winkels op. Staat komt vrijwel altijd geheel overeen met de beschrijving en de verkopers zijn allemaal erg correct.

Ik vind Singapore qua winkels niet echt de moeite waard op misschien de Gassan op Changi na.

Nou dat weet ik niet, ben er nooit geweest. Maar heb er wel een horloge besteld en ze doen een hoop leuke samenwerkingen met merken. Misschien de moeite waard om eens te Googlen.

1 like

Thks Rik, die carousell ben ik idd bekend mee.
Vond je SG in het algemeen het waard? Heb je nog wat tips voor bepaalde zaken misschien te bezoeken?

Mustafa Centre is heel grappig, en druk op zondag, om even te kijken wat voor potsierlijks er ligt vaak naast de volledige Casio collectie in 20-voud.

Ik vind het op horlogegebied geen bijster interessante bestemming.

Oh, en de don-don-donki moet je zeker heen!

Allright… daar gaat mijn buitenkansje dus… horloges mag ik dan best vergeten :slight_smile:
die don don donki, wat gebeurt er daar exact?
En heb je nog plekken aan te raden voor te eten of gewoon sightseeing?

Vrijwel elk hawker center kan je uitstekend eten voor een schijntje, vind ik vele malen beter dan de dure restaurants.

Een Singapore sling op een rooftop hoort er wel een beetje bij maar is ook wel standaard.

Gardens by the Bay is heel mooi als het rustig is, Sentosa is best lekker voor een middagje. Maar het is niet groot, loop gewoon door de stad of neem de metro, kom je vanzelf leuke plekjes tegen en ontdekken is leuker dan een lijstje afwerken :wink:

Singapore is echt wel de moeite waard om een paar dagen rond te lopen, er zijn genoeg horloge zaakjes maar je vind er niet echt koopjes.
Je kan de tax terug krijgen maar die is niet hoog daar, dus dat zijn geen klappers.

Op orchard road zit op de kruiding scott road het Ion gebouw, daarnaast zit ondergronds heleboel horloge zaken van de wat hogere klasse dat wel.

Singapore is wel op zijn mooist in de avond moet ik zeggen, een aarader is dan ook langs de river te lopen richting clarcke quay en boat quay daar kan je drankje doen en wat eten.

En Lau Pa Sat is ook een aanrader om te gaan eten, oudste hawker center tussen de nieuwe gebouwen.

Maar qua eten is Singapore redelijk te betalen, alleen met drank loopt het snel in de papieren :laughing: