Sinn 103 of 103 St Sa?

Ben de laatste tijd helemaal weg van de Sinn 103 serie. Welke Sinn heeft jullie voorkeur? Iemand die ze heeft (gehad)?

Sinn 103
Voordelen:

  • vintage look & feel
  • stuk goedkoper
  • dunner
  • Bandenswapper

Nadelen:

  • maar een en dat zijn de pushers die niet geschroeft zijn.

Sinn 103 St Sa

Voordelen:

  • moderner
  • pushers zijn geschroeft
  • Bandenswapper
  • saffier
  • countdown bezel
  • geen frictie bezel maar klik bezel

Nadelen:

  • erg dik
  • stuk duurder

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de standaard 103 maar wil er ook graag een keer het zwembad mee induiken. Maar om alleen daarvoor nou de stuk duurdere St Sa te kiezen…

103

103 St Sa

By far!

1 like

Ff plaatje aangepast:)

Ik twijfel al jaren. Staat een mooie vintage te koop op het forum. Twijfel ik al weken over. :smiley:

Zou daar in elk geval niet mee gaan zwemmen - altijd geschroefde poussoirs. Is gevoelsmatig in elk geval zo, ongeacht wat de fabrikant zegt qua waterdichtheid.

1 like

Ik snap dat je al jaren twijfelt. Bedie hebben hun eigen voor en nadelen.

De standaard 103 heeft die heritage feeling. En is 500 euro goedkoper :slight_smile:

Ik zou gelijk de Sinn 103 TI AR kopen

1 like

oh, hebben we geen blauwe bezels meer ? doen we er wel een zwarte op…

dus doe mij die bovenste maar…

Ik ben natuurlijk enigszins bevooroordeeld maar ik zou de 103 st sa kopen. Voor mij is belangrijk dat ik niet hoef na te denken welk horloge ik om heb met wat ik ook ga doen. Dan is waterdichtheid en saffierglas wel wenselijk. Overigens is het verschil in dikte slechts 1,5mm en zit het prijsverschil voornamelijk in het saffierglas voor en achter. Zet voor jezelf op een rijtje wat je verwacht van een horloge en maak dan je keuze.

En nog een plaatje van de zijkant met het horloge aan een nato

Groeten
Rutger

Geen twijfel:

2 likes

101 :slight_smile:

5 likes

Ja, vind die maar 's… …de Sinn-grail.

De 103st sa. Heb eerst naar de plaatjes gekeken en daarna naar je lijstje. Naar mijn mening vind je iets mooi of niet, daar kunnen geen specs of argumenten tegen op. Koop met je hart, niet met je hoofd.

Dat is toch juist het leuke er van. Dat is in ieder geval een echte grail.

Wellicht jaren zoeken tot je er 1 vindt. Dat vind ik wat spannender dan een winkel in lopen en er 1 aanschaffen.

Die met volledig zwarte bezel vind ik veel rustiger en mooier.

Me too :slight_smile:
Ik zit ook al een tijd te twijfelen over een Sinn, en welke dan?
Keuze tussen de normale 103 en de St Sa dan zou ik de laatste kiezen, heb ze beiden in handen gehad.
Door het dubbel gecoate saffier glas lijkt er geen glas in te zitten.
En het verschil in dikte is minimaal.

De Sinn 102 is imo de mooiste, alleen vind die maar en dan de prijs…

Of een 103 Herbert Mayer edition maar ook die is niet te vinden.

5 likes

Leuke reacties met al die limited editions en vintage modellen. Nu vind ik de 103 serie nog gaver.

@Rutger dat is een mooie limited edition. Ziet er toch uit als een flinke knots op de pols. Niet storend met dragen? Ook als je iets met lange mouwen draagt?

@glengoyne17 ja heb je helemaal gelijk in. Ze zijn alleen beide erg mooi en stel dat ik een zou moeten kiezen zou ik het niet weten. Alleen de 103 heb je voor €1500 en de 103 St Sa kost €2000

Limited tot 1, en origineel Sinn :slight_smile: Mij stoord de hoogte niet (meer) maar ik heb hiervoor ook al een 303 gehad met dezelfde afmetingen. Ik draag het horloge ook niet onder een pak want die dtaag ik zoiezo niet. Tijdens werk heb ik bedrijfskleding aan en draag ik een Swatch want mn baas vergoed maar €40,- als ie sneuveld. Ik met wel dat ik inmiddels gewend ben aan wat gewicht om de pols en dat ook prettig vind.

Groeten
Rutger

Ik wil ze graag een keer beide proberen en vergelijken.

Zag dat in Aachen een Sinn dealer zit en dat is vlakbij. Ga ff contact met hem opnemen of hij beide modellen op voorraad heeft👍🏻

Maak ik er een keer een leuke dag Aachen van.

Ik zou de knoop niet meer aan elkaar willen binden. Of ben je op zoek naar de badge voor meest geopende vergelijkings-topics?

Even een smiley om bovenstaande tekst te nuanceren: :slight_smile:

Ik kom gewoon veel tegen en wil met de forumleden delen wat ik mooi vindt. Is toch niks mis mee…
Misschien breng ik andere wel op ideeën om een horloge aan hun wensen lijst toe te voegen.

Is beter dan al die vervuilde topics hier soms lijkt me toch. Dit gaat tenminste nog over horloges

Maar ik zal al niks meer openen als jij dat zo vervelend vindt… :slight_smile: