Mijn mening is dat dit een lekker eigenwijs ding is met die decentrale subdials en alleen de 6 met lume. Leuke nieuwe variant op de 103 ook.
Wel aan de prijs tussen € 2.400 en € 2.700…
Nee. De prijzen van Sinn zijn tegenwoordig ook niet meer heel sympathiek te noemen.
Rekenen zichzelf tot topmerk denk ik, wel goed maar niet top. Prijs zou rond 1500€ moeten liggen naar mijn mening
Om je vraag te beantwoorden veel te duur, dat vind ik ervan
Ik ben het met de rest eens.
Te duur!
Bij deze hebben ze de gewone layout van de Valjoux 7750 gevolgd en alleen de subdial op de 6 weggelaten.
De EZM 13 heeft ook een Valjoux7750 maar deze is een kwartslag gedraaid en helemaal aangepast daar zit wat meer werk in, eigenlijk ook nog een tikkie te duur maar die zou ik 10 keer eerder aanschaffen.
Groeten,
Noel.
Voor t geld liever n damasko met z’n geheel geharde kast.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Ik heb echt een zwak voor Sinn maar inderdaad, deze prijs slaat echt helemaal nergens op.
Mooi maar te duur
Het is ook een boel geld voor een horloge, maar Sinn is toch echt wel kwaliteit.
Blijf het raar vinden dat mensen een Sinn te duur vinden, maar geen problemen hebben met de prijzen van een (ik noem maar wat)Rolex.
Wat je dus wel ziet is dan Sinn de prijzen omhoog gooit, eigenlijk zonder reden want het blijven vergelijkbare horloges met vergelijkbare techniek en uurwerken. Maar het geeft aan hoeveel gebakken lucht er in de prijzen van horloges an sich zit.
Zelf vind ik het wel een erg mooi ding.
Erg mooi. Alleen had voor die prijs een stalen band verwacht.
Sinn is kwalitatief niet (veel) minder dan de grotere namen, enkelen uitgezonderd, maar die kosten inderdaad een veelvoud hiervan. Stelling: Sinn is al jarenlang te goedkoop geweest in relatie tot vergelijkbare merken?
Al een aantal jaren zijn diverse merken de prijzen jaarlijks, of met het introduceren van een ‘nieuw’ model, flink aan het verhogen. Er lijkt geen einde aan te komen. Wat dat betreft snap ik wel dat Sinn ook gewoon mee wil doen met die trend. Het betekent gewoon (nog) betere marges en het lijkt wel of de aantrekkelijkheid van horloges voor veel mensen toeneemt, naarmate de prijs stijgt. Tja…
Of dit voor Sinn ook gaat werken, zullen we moeten afwachten. Prijs die ik hier zie is niet scherp. Maar gekeken naar de markt ook niet absurd, imo. Dit specifieke model is niet helemaal mijn smaak. Ik hou niet zo van cijfers op de wijzerplaat en juist wel van symmetrie.
Deels. Maar aan de andere kant investeren ze ook niet in kwaliteit van de afwerking. Wijzers en platen zien er over t algemeen nog vaak wat simpel afgewerkt uit.
Toen ik mijn eerste U1 kocht waren ze 750 euro nieuw op rubber. Horloge is helemaal ongewijzigd gebleven maar doet inmiddels 1725.
Ik zou dolgraag een SINN heben, maar ze zijn (te) duur.
Jemig dat is €1000 stijging zonder meerwaarde. Was deze U1 niet altijd een koopje en normaliseert de prijs nu naar een realistisch niveau?
Het is niet zeldzaam bij luxegoederen dat er een vreemde en vaak extreme prijselasticiteit voorkomt. Ik werkte eens voor een scheepsmakelaardij, waarvan de “inruilers” slecht verkochten. Een proef met het verhogen van de prijs van ALLE schepen met 10% resulteerde in 25% meer verkochte schepen.
Ik kan geen mooie Sinn bedenken, dit is er ook niet 1
Dat is inderdaad erg persoonlijk. Love it or hate it.
Gewicht van elementen hoort altijd aan de onderkant te zitten. Probeer maar eens een ‘3’ te schrijven waarbij het bovenste boogje groter is dan het onderste boogje. Juist, dan valt het getal om/is het getal niet meer in evenwicht. Daarom vind ik hem wat minder geslaagd (het meeste gewicht zit aan de bovenkant met subdials etc).
Prijs is ook wat absurd aan het worden bij Sinn.