Sinn 856 of DA34?

Ben opzoek naar een echte ‘Toolwatch’ van gehard staal en de keuze gaat tussen:

Iemand toevallig ervaring met 1 of beide horloges? Ben benieuwd…

De Specs (niet veel verschil):

Sinn 856 Product Specification
Brand: Sinn
Series: 856
Dial Colour: Black
Dial Glass: Sapphire Crystal
Case Material: Stainless Steel
Strap Material: Bracelet
Strap Width: 20mm
Lug to Lug: 47mm
Movement: Automatic
Water Resistance: 200m

DA34 Product Specification
Brand: Damasko
Series: DA34
Dial Colour: Black
Dial Glass: Sapphire Crystal
Case Material: Stainless Steel
Strap Material: Bracelet
Strap Width: 20mm
Lug to Lug: 47mm
Movement: Automatic
Water Resistance: 100m

3 likes

Als Damasko man moeten kiezen tussen deze twee modellen dan zou ik toch voor de Sinn gaan…die heeft net even wat meer karakter als ik heel eerlijk ben. Ik ben ook geen liefhebber van de indices vd DA34.

1 like

@anon50762135EV kom d’r maar in… figuurlijk dan!

2 likes

Ja de wijzerplaat vind ik zelf ook mooier - maar de datumplaatsing zal misschien even wennen zijn.

Ja daar heb je inderdaad wel een punt…maar daarentegen is het wel een mooie kleine datum.

Ps ik ben even benieuwd…hoe ben je zelf op deze twee modellen uitgekomen?

De Sinn in deze vergelijking, de camel toe indices en het rood van de Damasko maken het onnodig druk.

1 like

‘camel toe’…prachtig :joy:

(…en daar laat ik het dan verder bij)

Stalen band liefhebber? Dan sinn…

Het " lezen" van de wijzerplaten vind ik bij de Damasko makkelijker, duidelijker. De wijzers zijn langer dan bij de Sinn. Ik hou daar wel van. Bovendien ben ik gek op felle kleurtjes, dus mijn keuze is wel duidelijk.
Dat neemt niet weg, dat de Sinn er uitermate fraai afgewerkt uitziet. Onloochenbare kwaliteit!

Derde en beste optie wat mij betreft:

8 likes

De afgelopen 3 jaar heb ik dagelijks een Grand Seiko gedragen.
Het resultaat is een hoop krasjes - dus misschien is een gehardstalen toolwatch beter voor mij, als enige horloge voor dagelijks gebruik, ipv een GS die toch meer richting ‘dress watch’ gaat.

3 likes

Aha! Een GS :ok_hand:

Maar inderdaad met een icehardened Damasko zit je sowieso wel erg goed, al blijft het opletten met bijvoorbeeld baksteen…daar kan zelfs een Damasko niet goed tegenop heb ik begrepen en bekrassen is dus mogelijk. Maar voor de rest is het wel een carefree horloge. Ik heb mijn DA46 nu een half jaar en in die tijd nog geen echte grote kriebels voor een nieuwe aanwinst…

De bracelet van de damasko is topkwaliteit maar behoorlijk grof uitgevoerd. Moet je van houden. Zeker omdat de wijzerplaat behoorlijk verfijnd is. Hier goed te zien:

De H link van Sinn is ook een gevalletje ‘moet je kopje thee zijn’ maar is een stuk dunner en verfijnder.

2 likes

van deze twee, zeker de Sinn, wijzerplaat met meer karakter.

Ik kom met mijn Sinn regelmatig in contact met de ruwe stenen muur op kantoor. Muur ziet er leuk uit, maar is wel een rasp voor horloges, maar niet voor de getigementeerde Sinn, moet enkel het gruis van de kast vegen.

1 like

Oh ja. Damasko is door en door gehard staal waar Sinn een geharde ‘schil’ over het staal heeft.

Exact…maar zoals we kunnen opmaken uit Klongy’s post doet de Sinn het ook niet eens zo slecht :thumbsup:

Ps met jou eens trouwens…ik vind de ss band van Damasko ook minder verfijnd tov de Sinn band. De Damasko is mij te grof…en teveel schroeven ook :open_mouth: Wel een technisch hoogstandje dat zeker.

Allebei top toolwatches maar mijn voorkeur zou ook uitgaan naar de Sinn !

Tussen deze twee kies ik duidelijk de Sinn. Zet er een DA36/38 naast dan ga ik twijfelen.

1 like

Damasko, uiteraard. Budgettechnisch de Sinn, maar de plaatsing van het datumvenster is dan weer niet oke.
Er zijn in mijn optiek mooiere versies.

Wat velen hier zeggen, Damasko de DA36/38 variant en voor Sinn de 556i.

1 like