Heren,
Even voorstellen, mijn naam is Olaf, 37 en oud genoeg om nu eens een echte klok aan te schaffen
een vraagâŠ
Ik ben me al geruime tijd aan het orienteren op een mechanische horloge, met chrono functie. De Omega Seamaster Professional black (ref.213.30.42.40.01.001) spreekt me erg aan en ik was dan ook voornemens om deze aan te schaffen. Een stevige robuuste klok die m.i. goed als dagelijkse klok te dragen is.
Onlangs ben ik me echter wat meer gaan verdiepen in Sinn en zij hebben toch ook een aantal erg interessante modellen, Met name de 303 spreekt me aan.
Omega is bekender onder het grote publiek, maar de keuze voor Sinn heeft iets eigenzinnigs wat me ook aanspreekt (tevens zijn de Sinn horloges prijs technisch interessant)
Ik vind de Sinn chronos heel erg mooi. Het enige voordeel is denk ik dat een Omega waardevaster is. Maar wanneer je dit horloge voor het leven koopt maakt dat niet uit. De Sinn 103 is echt een topper.
Is inderdaad afhankelijk of je een horloge zoekt voor het leven of dat je deze tzt weer eens wilt inruilen. Dan is nl. de Omega een stuk waardevaster. Sinn is wel een veel âexclusieverâ merk, weinigen kennen dit merk horloge.Maar het zijn beiden mooie en kwalitatieve klokken, veel succes!
Ik heb de Seamaster al om de pols gehad. Helaas is de Sinn wat lastiger omdat deze niet overal te koop zijn. Ik zag wel dat er een juwelier in Kleve Sinn levert (ik woon vlak bij de Duitse grens). Kent iemand deze juwelier? Heeft hij veel in de collectie?
Op de eerste plaats, âvan harte welkom Olafâ op dit markante forum.
En ik durf gerust te stellen: â op dit wellicht meest informatieve horlogeforum binnen onze contreienâ.
Maar enfin,
Je hebt je, zo lees ik, al ruimschoots verdiept in de materie der mechanische horloges. Het stadium van: folders, brochures en aanverwanten ben je al gepasseerd.
Derhalve denk ik dat je er verstandig aan doet om ook de Sinn in levende lijve te gaan aanschouwen.
Immers dan heb je pas een goed vergelijk. En kan je de voors en tegens afwegen. En past het horloge bij jou persoon, jou gevoelens, jou smaak, etc., etc.
Alle adviezen omtrent technische zaken laat ik graag over aan de deskundigen die hier ook aanwezig zijn op het forum.
Met de Omega seamaster heb je een icoon in handen. Dit geldt ook voor het Speedmaster model van Omega.
Ik kan me ook voor stellen dat je dat jĂșist wat anders wil, maar ik vind het persoonlijk altijd leuk als mensen het horloge om je pols herkennen en hun waardering ervoor laten blijken.
Maar⊠neem het horloge wat jou het meeste aanspreekt!
Ik ken de juwelier die jij bedoeld, heb er eenmaal een glas laten vervangen (Junghans horloge). Goede en professionele hulp, vriendelijke bejegening ik zou er met een goed gevoel een duurdere aankoop kunnen doen.
Nog even een aspect dat misschien interessant voor je is: die Omega is waarschijnlijk
"officially certificated" als Chronometer.
Weet dan wel dat je een paar honderd euro doneert aan zo`n Zwitserse club, voor het certificaat,
zonder dat daar noemenswaardige voordelen tegenover staan, anders dan dat het leuk staat,
die kleine lettertjes op de dial.
In de catalogus van Sinn (ZEEEEER de moeite waard om te bestellen, was vorig jaar
geloof ik gratis) staat heel beleefd gemeld dat Sinn zon chronometer-certificaat complete flauwekul vindt (ze zeggen het ietsje anders) en dat ze normaal gesproken daar NIET aan meedoen.WEL kunnen ze voor een meerprijs van EUR 70 (of zoiets) een "chronometer-abreglung" uitvoeren op je nieuw aan te schaffen horloge. Je hebt dan in ieder geval dezelfde nauwkeurigheid als zon COSC-gecertificeerd
horloge, maar veel goedkoper .
Noem het eigenzinnig van Sinn, ik vind het getuigen van gezond verstand.
Ik heb zelf een Sinn 856, een iets ander âkarakterâ dan de 303 maar ik
ben er extreem tevreden mee. Een heel erg mooi en deugdelijk horloge,
de prijs lijkt hoog maar is in wezen zeer betaalbaar voor wat je krijgt.
Sinds ik die Sinn heb, kijk ik nog nauwelijks naar andere horloges, of het moeten Zenos zijn, ook al zo`n eigenzinnig merkâŠ
Catalogus van Sinn is inderdaad de moeite waard, een echt boekwerk.
Voor liefhebbers van Sinn, kijk ook eens op de site van Guinand, het huidige merk van Helmut Sinn. Dhr Sinn (ruim 90 jaar oud) heeft het horlogebedrijf een aantal jaar geleden verkocht en produceert en verkoopt nu Guinand (en Chronosport).
Ben erg tevreden met mijn Guinand 60.50.
Ik heb Guinand ook al uitgebreid bekeken (ten minsteâŠon-line), ik vind de 40-50.03 erg mooi, maar iets te âtool/militaryâ ik wil de klok dagelijks dragen en zoek wel iets robuust maar niet teâŠ
Heb ook een PO maar kan ook erg vrolijk worden van Sinn. Zou er tzt. graag een U1 bij willen hebben, heb alleen nog geen betaalbare weten te vinden http://www.sinn.de/Modell/U1.htm. De 103 vind ik ook erg fraai trouwens!
Quality control van Sinn is ook niet alles. Heb er vijf gehad en zijn allemaal teruggemoeten vanwege enig defect of andersoortige fout zoals stof op de wijzerplaa en wijzers. Daarnaast vind de prijsverhogingen nogal extreem. 3 jaar geleden kocht ik mijn u1 voor 680 euro nieuw. Nu moet ie al over de 1000 euro kosten. Prijs/kwaliteit verhouding is nog steeds goed maar stukken minder als in he verleden