Sinn of Oris

Ik ben van plan om binnenkort mijn eerste horloge van boven de 1000 euro aan te schaffen. De zoektocht zou, zo dacht ik, eindigen bij een Sinn 104. Toch kwam ik onderweg een Oris Artix GT day date tegen, die mij ook erg kan bekoren. Nu ben ik benieuwd welke keuze de mensen hier zouden maken als één van beide horloges zou worden aangeschaft. Mijn gevoel zegt dat de Sinn wat meer zijn waarde zou behouden.

Heb 2 Orissen gehad, een Aquis en een Big Crown chrono. Ben nu bezig met m’n 2e Sinn, een 556 Jubilaum. Begin dit jaar een 856 gehad.

Voor mij waren de Sinn’s sowieso qua maatvoering beter en ik vind het mooiere (subjectief) horloges.

Met alle 4 overigens goede ervaringen👍

De Sinn, ik vind deze Oris maar weinig uitstraling hebben

+1 voor Sinn. Oris is mooi, maar Sinn is echt wel heel veel bang for buck qua afwerking

Als ik zou moeten kiezen zou ik voor de Sinn 104 gaan.
Ik zou mijn keuze nooit laten afhangen door eventuele restwaarde, dus mijn keuze is puur gebaseerd op welke ik het mooiste vind.

100 % Sinn.

Dus dat! Zelf in het bezit van een Sinn 104. Top horloge wat bij betreft.

5 likes

Of zo een exemplaar

3 likes

Sinn. Ik vind de Oris Artis niet mooi.
Ik heb een Sinn U1 en een Oris 65. Beide fijne horloges, maar de Sinn wint het bij mij op alle punten.

In dit geval Sinn. Succes met het maken van je keuze.

Ik zou voor de Oris gaan. Vind Sinn prijstechnisch niet interessant meer en een aantal modellen niet erg origineel.

3 likes

Gewoon kopen wat je mooi vind, de Oris zal waarschijnlijk iets onder de prijs van de sinn liggen. Maar niet teveel nadenken over restwaarde en kopen welke je het langste denkt te gaan houden, wordt restwaarde steeds minder belangrijk :wink:

Sinn !!

3 likes

Mensen, bedankt voor de reactie! Inderdaad goeie tips om te overwegen. Ook leuk om de fotootjes te zien! Denk dat ik dan toch naar mijn eerste ingeving ga luisteren en voor de Sinn ga! Wel 6 weken levertijd, populair modelletje blijkbaar. :smile:

Chrono24 gechecked?
Staan ze vaak ook op voor prima prijzen& direct leverbaar…

Daar gaan ze voor 1500, vind ik niet echt prima :wink:

Mwaah, ik zie ze meer voor rond de 1000 / 1100, de Sinn 104.

1 like

Kijk stiekem ook nog even naar een Oris Aquis Date. Komt veel voor op het forum en dat is niet voor niets!

Met blauwe wijzerplaat is prachtig.

1 like

Oei oei oei, ziet er inderdaad ook geweldig uit! Er is gewoonweg teveel om uit te kiezen. :grin:

Sinn 104!