Hij is mooi. Vooral die van de tweede foto
Beste Sinn bezitters.
Ik zou graag jullie advies willen als dat hier mag.
Ik ben er nog niet uit of het een Sinn horloge wordt. maar ik neig er heel erg naar.
De uitgave is hoger en bij onderstaande modellen zit er best nog een prijsverschil in.
Toch is spijt achteraf erger als een betere investering denk ik maar zo.
Omdat deze mooie horloges niet te gepast kunnen worden vraag ik me af welk model beter staat een Sinn 356 of een Sinn 358? Ik heb een pols van 17cm omtrek en bovenop is deze 5,4 cm.
Ik ben er al uit aan de hand van een gevonden foto, de 356 lijkt me daardoor nogal klein.
Ik houd van de wat meer forse horloges.
Wat een vette patina, hoe oud is deze?
Ik draag zelf graag een UX van 44mm. Vind mijn EZM13 en 104 met 41mm echt de ondergrens.
Heb een tijd geleden een 556 gepast en misstond niet ondanks het formaat.
Kan zo vlug even geen plaatje vinden. Om het te laten smoelen wel met metalen band, vind ik.
Very happy for the badge ”New user of the month" in December. Better keep up the pace in January
Starting off this year with the 809.
Sodemieter, you own a 809! That one is rare…
And I thought I was the only one on HF with a 809 model (the q).
For how long do you have this one already?
I just have to find the first gen bracelet. Mine is a fun Fulda-version
I guess I bought it little over a year ago.
Very special! Thanks for sharing this.
Fulda tires… 
Mine is from 1999 (full set). Caseback:
What is the difference? How do you recognize one?
It looks more like the bracelet to my 8820Ti, but of course with different end links and width. Old picture, so sorry for that the the dates are off.
Never seen another bracelet on the 809(q) than the H-link. Learning every day!
So apart from the rare 809 you also own a titanium 8820, just a few days ago I stumbled on this article about the 8820ti:
https://omegaforums.net/threads/documenting-the-sinn-8820-sinns-first-titanium-watch.105146/
These are true Sinn collector items… 
What is so special about this type?
You are slapping us in the face with rare pieces every single post. Thank you for that.
What is the story behind the tramp fulda 4x4 caseback. Is that a watch that clients or coworkers use to get as a present?
Two things coming up would be:
- Try to find one
- The indices are not placed on the dial but the hands slide under them
There are many nice Sinn-references in this thread that I still not yet possess 
I havn´t found that out unfortunately, but it´s funny that the Fulda Tramp 4x4 still is in production.
Very nice, those indices
Het valt me op dat op deze plaat geen automatic of quartz staat geprint. Wil dat zeggen dat er zowel van de Q als A een date en day-date versie bestaat, en ze deze platen nadien voorzien van A of Q print? Lijkt me een rare manier van werken…








