Sinn only (Deel 1)

You are slapping us in the face with rare pieces every single post. Thank you for that. :+1: What is the story behind the tramp fulda 4x4 caseback. Is that a watch that clients or coworkers use to get as a present?

Two things coming up would be:

• Try to find one
  • The indices are not placed on the dial but the hands slide under them

8 likes

There are many nice Sinn-references in this thread that I still not yet possess :slight_smile:

I havn´t found that out unfortunately, but it´s funny that the Fulda Tramp 4x4 still is in production.

2 likes

Very nice, those indices

1 like

Yes, it’s strange and looks great. This is what the dial looks like. (from eBay) :

2 likes

Het valt me op dat op deze plaat geen automatic of quartz staat geprint. Wil dat zeggen dat er zowel van de Q als A een date en day-date versie bestaat, en ze deze platen nadien voorzien van A of Q print? Lijkt me een rare manier van werken…

That’s one fine Sinn you’ve got there mate. Excellent job! I assume you take good care of it.

1 like

Volgens mij was de q altijd een day-date en de automatic een date.
Maar blijkbaar staat er niet altijd Automatic op de automatic.
Maar er is zo weinig info over deze modellen te vinden dus misschien zit ik er naast…

1 like

Todays companion, Sinn 101A.

25 likes

Wow!
Die zie je niet veel…

1 like

:drooling_face: :heart_eyes:

1 like

Ik heb gelezen dat er een brushed versie bestaat van de Sinn104, maar vind deze nergens terug. Kan iemand mij verder helpen met het versie nummer aub? Alvast bedankt

@Fotsie019

It´s a WatchBuys edition, but you can also get it customized with a matte case if you order it directly from Sinn.

1 like

Thanks for the info!! It’s great that there is always anyone to help on this forum.

1 like

Ik heb beide mogen bezitten, en mijn voorkeur ging uit naar de 358 (SA).
De verhoudingen kloppen beter, imo was de 356 topzwaar en “tonnetje”.

Is alleen geen H-bracelet voor de 358 SA dus ben je verplicht tot de Fine link versie mocht je een bracelet prefereren…

Het zijn beide heerlijk bandenswappers, dat wel :smiley:

Succes met de keuze!

12 likes

Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld? Ik ben nog niet geheel bekend met alle horloge termen.
Wel fijn dat je je feedback geeft en beide modellen in je bezit hebt gehad. Mijn voorkeur gaat sowieso uit naar de 358 Sa.

1 like

Bij doelt op de verschillende type stalen banden, vaak is de naam afgeleid van de vorm van de schakels maar niet altijd.

Hier vind je nog wat info m.b.t. de namen van banden

4 likes

fine link en h-link zijn 2 types metalen banden van Sinn. Die kan je op hun site zien.

Links de H-link, en rechts de fine link

Edit @Proenski was me voor.

8 likes

Bedankt voor deze leerzame en leuke uitleg. Ook aan @Colnago

2 likes

De afgelopen twee weken bijna alleen maar deze gedragen echt een topper.

16 likes