Sinn only (Deel 1)

Dat dus… Dank heren :ok_hand:

3 likes

Good morning from Stockholm :slight_smile: Sinn 143S.

25 likes

Wow, you have a crazy list of Sinn watches. This one is a real beauty!

1 like

Never seen that one before. How old is it?

It is hard to say exactly but early 80´s. There are two versions, one with a regular bezel and this one which is more unusual with the world timer-bezel. The case is made of aluminum and super light. It weighs in head only at just 47 grams.

14 likes

Indeed some seriously cool Sinn pieces you have. Would love to see them all in one picture :grimacing:

1 like

Vandaag na hem enkele weken niet gedragen te hebben, weer eens de EZM3 uit de doos gehaald. Wat is het toch een geweldig horloge!

12 likes

Such a great watch, and I really miss mine. It doesn´t matter if you pare it with the bracelet, rubber, nato or mn-strap, it wears equally comfortable. Old picture of my Ezm3.

14 likes

It’s a superb watch indeed. I also have the h-link bracelet which is very comfortable. I haven’t worn my EZM3 much the last couple of weeks because I’ve bought another watch recently, but I know for sure that I will never sell it. I’ve sold a couple of other watches but the Sinn is here to stay!

1 like

Sorry for spamming pictures, but I have to show this amazing Ezm3-shot taken by a Swedish photographer who also is a member at my “home watch forum”, Klocksnack.se.

25 likes

Deze is zo vet. Als ik ooit weer een Sinn koop is t deze :ok_hand:

2 likes

18 likes

15 likes

Gave foto’s! Wil er nog iemand van zijn 104 af? :grin:

1 like

Vandaag met dank aan @Proenski een mooie nieuwe band voor mijn Sinn 556A binnen. Erg blij mee. Even als afwisseling van de Clover Strap en de Sinn Silicon Strap.

14 likes

Staat goed!

ik heb een 203 St gehad, dus geen Arktis maar verder hetzelfde horloge.
Ik heb hele smalle polsen dus was aan de zware/grote kant, maar nog net te doen.
Ik had m eerst op de rubber strap, later een bracelet, vond ik veel fijner en mooier.
Daarna een EZM2 en nu een 657, die zijn allebei platter, lichter en dus comfortabeler te dragen dan de 203. Dr is ook een 203 in Titanium geweest, ik meen limited edition, die zal aanzienlijk lichter zijn en makkelijker dragen. Maar geen Arktis titanium voorzover ik weet.

Los van ‘hoe draagt ie’, ik vond de 203 op zich al prachtig, en de Arktis helemaal off-the scale wat mij betreft.
Op foto’s kan de wijzerplaat wat druk overkomen maar in t echt is dat helemaal niet zo.
De 203 Arktis was mijn holy grail (206 reissue mag ook), nu een goede tweede, na de U50.

PS Die 203 was mijn eerste Sinn, “zoek geraakt” na een verhuizing overzee :frowning:

3 likes

12 likes

Mijn UX heeft een vriendje gekregen, vandaag.

37 likes

Mooi!

1 like