Sinn only (Deel 2)

Zeker snel gegaan! Weekje of 3

1 like

De 142 maar weer eens draagtijd geven.

22 likes

Heel veel plezier ermee. :slightly_smiling_face:

1 like

Hebben ze snel gefixt.
Bijna nieuw horloge terug!

Zeker! Nu was ie nog als nieuw, maar met een verse batterij en olie kan ie weer flink wat jaren tegenaan. Heb hem ook echt gemist! Teken dat ik deze niet meer moet wegdoen.

2 likes

Een jaar of 6-7 zeker wel.
Vorig jaar rond deze tijd ging de mijne terug en inderdaad, erg gemist.
Ik wist al dat deze niet wegging, maar met de EZM13 mijn favo klok.

12 likes

14 likes

Chill, UX is klaar en reparatie is alsnog onder Kulanz :partying_face:

Ik betaal enkel de shipping en nieuwe datumschijf voor de ombouw naar kroon op tien uur.

Uitstekende service weer van Sinn, toppers :+1:

4 likes

Sweet deal!

1 like

Ik heb mijn Sinn UX verkocht…:sleepy::worried:

2 likes

20 likes

Kolere ze pakken wel door tegenwoordig :grin: rond tienen CC betaling gedaan, tegen enen alweer mailtje dat alles rond was en ze deze week mijn horloge gingen opsturen en nu al bericht van UPS dat ze morgen al komen bezorgen :partying_face:

Alles bij elkaar een kleine vier weken weggeweest 🥲

2 likes

Binnen :partying_face:

Kroon is overigens ook vervangen, ik kom superlatieven tekort voor Sinn Service :blush:

18 likes

Ze hebben hem er alleen wel aan de verkeerde kant weer opgezet. Daar zou ik toch even mee teruggaan.

11 likes

:see_no_evil:

Pffff … Helemaal de nieuwe Sinn EZM 13.1 gemist!!! Sinds ik met deze hobby bezig ben altijd naar de verschillende Sinn EZM’s gekeken (De 3, 3F, 13 …) … Gek genoeg is het er nooit van gekomen om er 1 aan te kopen.

Wel gaaf zeg :star_struck: … staat gelijk hier op Nr1 wat betreft een toolwatch aankoop. Erg vet! Worden uitgeleverd vanaf Mei 2022

13 likes

Wel mooi. Maar waarom toch steeds dat schuine datumvenster?
Op mijn Sinn 556a staat dat tenminste nog horizontaal.
Op de plaats waar nu ‘Ar’ staat was dat veel mooier geweest.

1 like

Ik vind het wel prettig bij mijn ezm13, doordat de datum in het rood is valt het niet zo op. Op sommige momenten verdwijnt de datum zelfs helemaal, afhankelijk van het licht.

2 likes

Hier een niet zo fraai verhaal van een mooie Sinn Flieger op #fliegerfriday……

Lost in transit

Een tijdje geleden had ik het al aangekondigd: een New Incoming Sinn.
En wel een heel bijzondere:
Sinn 103 Moonphase.

Het horloge had ik online gevonden bij een voor mij onbekende horloge liefhebber in zuid Frankrijk. Maar ik durfde de gok aan.
Geld overgemaakt, verzendnummer van DHL Express ontvangen en vervolgens het pakket tracken op de DHL website.

Maar DHL maakt er een puinhoop van……

Al direct “verdwijnt” het pakket in de DHL Parcel leverstraat, om vervolgens nooit meer terug te keren in de DHL Express leverstraat.

Dagen gaan voorbij, weken gaan voorbij. Er lijkt toch voortgang te zijn. Yes! Pakket is in Parijs, op de helft!
Maar dan blijft ie steken.
Na nog een week geef ik het op.
De verkoper was inmiddels al betrokken bij de zoektocht en deed erg zijn best op het pakket boven water te krijgen.

Helaas, de vele mailtjes en telefoontjes naar DHL bleken nutteloos.
Het horloge is nooit aangekomen.
Gelukkig het pakket volledig verzekerd verstuurd!
De verkoper heeft het geld inmiddels terug gestort, dus daar geen pijn van.
Maar wel erg spijtig dan zo’n zeldzame vintage Sinn verloren is gegaan.

Hier het bewuste horloge om de pols van de Fransman.

Op deze foto komen de kleuren niet echt goed tot z’n recht, andere foto’s in mijn mailbox laten betere kleuren zien.

Deze 103 moonphase heeft een donkerblauwe maan schijf met gouden maan zonder gezichtje. Die met gezichtje zie je wat vaker.
Beide mooi, maar ja helaas….

7 likes