Sinn only (Deel 2)

Dju toch. Mooi stuk hoor. Zo spijtig. :expressionless:
Is die zonder gezichtje en met gezichtje van de zelfde periode? Of zit daar veel tijd tussen?

Dat durf ik zo niet te zeggen, maar ik vermoed dat de begin ‘90 versies een gezichtje hadden. Dit was een serie 103, waarbij de wat oudere Sinn 103’s een 212 of 412 serienummer hadden. Rond 1994 werd het 103 serienummer. Ik vermoed dat deze dus uit 1994 komt. Vrij snel, mogelijk direct al, na de overname door Lothar Schmidt, werd de Moonphase uit het assortiment gehaald.
Er zijn er maar een paar honderd van gemaakt, echt balen.

1 like

Dacht dat die maan-fases gelimiteerde edities waren
Weer veel bijgeleerd. :raised_hands: Ik snap het wel, een maanfase op een toolwatch. Zie je veel te weinig.

1 like

Heee? Gaat Sinn eindelijk de EZM2 op hun website zetten?
In het archief natuurlijk.
Hier een linkje, maar beschrijving is nog van de EZM1….
https://www.sinn.de/de/Modell/EZM_2.htm

Er zijn trouwens handopwinders en automaten uitgebracht. Niet zozeer als limited editions maar wel zeer beperkte oplage van ca. 300 stuks totaal (heb ik van horen zeggen, pin me er niet op vast).

1 like

Precisie :sunglasses:

18 likes

Sonnige Sinn :sunny:

13 likes

12 likes

Mag ik wat vragen aan de Sinn liefhebbers/experts hier?

Sinds kort zit de U1 in m’n hoofd en het lukt me niet om deze er weer uit te krijgen…

Als ik naar www.sinn.de ga dan kom ik uit op de U1 SDR tegimented met stalen band, deze is onmiddellijk leverbaar voor €2610.

(https://www.sinn.de/de/Modell/U1_SDR_TEGIMENT.htm)

Ik hoef niet persé een nieuwe dus ik kijk op www.chrono24.nl.

Nu mijn vragen:

*) SDR uitvoering is enkel de zwarte bezel ring toch? Die kan ik ook eventueel achteraf nabestellen en zelf vervangen? (deze overweging maakt keuze op 2ehands sites groter)
*) prijzen op chrono24 lijken nogal hoog vergeleken met actuele nieuwprijzen, 10% lagere prijs voor een 15jr oud model tov een nieuwe slaat nergens op toch?
*) zie ik nog zaken over het hoofd waar jij als Sinn liefhebber pas later achter ben gekomen? Het is toch ruim 2k euro…

3 likes

Ja. Staat dacht ik voor’Schwarzes Dreh Ring’

Ja. Bezel zit vast met drie schroefjes, wel even warm maken om de loctite gangbaar te maken.

Die zijn hoog. Ik zou hier op het forum een zoekopdracht plaatsen of op Uhrforum. Als je daar geen account hebt kan je misschien een HF lid zo ver krijgen om daar voor je te handelen.

Achteraf weet ik niet of tegimented nou zoveel toevoegt. De bezel is altijd tegimented, en die is het kwetsbaarst.

De band krijgt alsnog wel wat sporen en het nadeel is dat je een tegimented onderdeel niet opnieuw kan laten opmaken.

Ik zeg geen nee hoor, maar toen ik mijn Sinn kocht moest hij pertinent getegimenteerd zijn maar daar denk ik nu dus wat genuanceerder over.

2 likes

Interessant!! Ik heb exact hetzelfde, sinds 3 jaar de Sinn U1 in mijn hoofd. December 2020 besloten er 1 te kopen en ik zie de 103 sa g en was ondersteboven van die en die gekocht
Maar de U1 blijft rondspoken…

Ben je al bij Sinn in Frankfurt wezen kijken?

Ik heb er eentje zonder getegimenteerde (ik blijf het een rot woord vinden) kast en ben nog steeds verbaasd hoe enorm robuust hij is. Ik heb hem in de fabriek zelf gekocht hetgeen ik echt kan aanraden. Ik moet wel zeggen dat ik in die tijd vaak in de buurt van Frankfurt was.

+1

Mijn 756 is volledig getegimenteerd maar ook deze heeft wel al eens een blutsje opgelopen hoor. Van mijn 105 is enkel de bezel getegimenteerd, draag het vaak, en ziet er nog erg goed uit.

Ben zelf momenteel wel warm aan het lopen voor de 856 UTC, die is ook volledig tegimented met ar capsule, maar het is vooral dat fluo utc schaaltje en wijzertje die het hem doet voor me. :upside_down_face:

1 like

20 likes

mijn NA van dit weekend

Thanks to seriouswatches

27 likes

Mooi hoor!

22 likes

Heel lekker!

1 like

Sinn doet ook mee met de kekke kleurtjes hype:

Is het wat? Die blauwe is wel lekker fris en zomers…

16 likes