Sinn only (Deel 2)

23 likes

Mooi horloge, en mooie foto! En dat het niet maandag de 23ste is maakt nix uit!

1 like

staat een Sinn 903 uit 2022 en een 103st uit 2022 in het blauw!

sla je slag ipv 32 weken op de wachtlijst :smiley:

Als we dan toch reclame maken; seriouswaches heeft mijn inruiler 103 sa g nog in de etalage. :wink:


bij deze AD (net over de grens bij Oldenzaal) voorradig… Ook oa U50 , EZM 3 op staal etc

556A.

16 likes

Super duidelijk afleesbaar en perfecte AR, lijkt soms wel alsof er helemaal geen glaasje in zit :face_with_monocle:

1 like

Zijn er meer hier op het forum die aan het wachten zijn tot hun Sinn terugkomt van reparatie of onderhoud? Ik heb in december 2021 mijn 103a Sa en EZM3 opgestuurd , via Serious Watches. Net maar weer eens gebeld en ze kunnen nog niets zeggen over wanneer ze klaar zijn. :rage: Kan SW natuurlijk niets aan doen maar kennelijk heeft Sinn het een beetje druk…

Groeten
Rutger

1 like

Waarom via? Sinn heeft een uitstekende klantenservice / servicedienst welke je direct kan bereiken. Hoop dat je hem snel terug hebt

1 like

Ik dacht dat SW, namens Sinn, reparaties uitvoerde, dat staat namelijk op de site van Sinn zelf. Echter sturen ze kennelijk alles gewoon door naar Frankfurt. SW wist mij te vertellen dat ze heel veel klanten aan de lijn krijgen die lang moeten wachten op hun Sinn. Verder ben ik bekend met Sinn en de service maar kennelijk duurt alles daar nu heel lang, vandaar ook mijn vraag.

Groeten
Rutger

2 likes

Beide hebben volgens mij een AR dehumidifying capsule. Die moeten volgens mij in de meeste gevallen altijd terug naar Sinn.

Maar duurt wel lang btw…

EZM wel AR 103 geen AR. EZM moest alleen het veertje van de bezel en schroeven van de band vervangen worden. 103 voor groot onderhoud, is een reguliere V7750, dus had gewoon kunnen worden gedaan lijkt me.

Groeten
Rutger

1 like

Pfoe. Ik weet niet waar je woont maar voor die ezm had je net over de grens in Duitsland wel terecht gekund bij een ad.

Die Valjoux 7750 ook als er verder niet al te veel aan groot onderhoud moet gebeuren aan de 103.

Beetje handige horlogemaker legt die eventjes in de oven op 80 graden.

1 like

Ik ben ooit op weg geweest naar Oberhausen maar toen ging de auto in storing. Mijn eigen auto heeft geen milieusticker en W&V in Alkmaar wilde de 103 niet aannemen ter reparatie. Als argument gaf men dat ze geen toegang hadden tot originele onderdelen. Ik hoorde dat ze er gewoon geen zin in hadden. Toen SW dealer werd en ik zag dat ze reparaties konden uitvoeren zag ik dat als een kans. We zijn inmiddels 8 maanden verder… Gelukkig heb ik meer horloges :stuck_out_tongue_winking_eye:

Groeten
Rutger

2 likes

Zou best kunnen. Geen idee.

Maar die dingen verkleuren van blauw naar grijswit. Als de capsule in de oven is geweest zie je aan de kleur niet meer of er stront aan de knikker is bij het terugplaatsen denk ik.

Het met AR gas afvullen van het horloge is meer het ding waarom niet elke horlogemaker dit kan.

Groeten
Rutger

Dat laat je doen samen met een service beurt bij Altherr in Keulen hebben ze een horlogemaker in dienst die bij Sinn gewerkt heeft.
Die is daar handig mee.

3 likes

Dat zijn handige tips! :+1:

1 like

Ik weet niet of ze dat echt nog doen eigenlijk en als het horloge waterdicht is en je hebt de capsule zie ik eigenlijk ook niet de meerwaarde ervan.

1 like