Nou, die Fortis Flieger 39 of 41 bijvoorbeeld is niet veel minder hoor.
Echt mooi goed gemaakte klok.
Ik zou het er wel mee doen
Nou, die Fortis Flieger 39 of 41 bijvoorbeeld is niet veel minder hoor.
Echt mooi goed gemaakte klok.
Ik zou het er wel mee doen
Persoonlijk schaal ik de Sinn toch een treetje hoger in. Soit, mijn gevoel.
Ik ben een Sinn liefhebber maar weleens een moderne Fortis in handen gehad? Schitterende horloges en ze gebruiken dezelfde uurwerken als Tudor ( Kenissi ) het merk heeft echt stappen gezet onder de nieuwe eigenaar.
Neen, alleen de oudere horloges. Die vond ik altijd wat blikkerig en oubollig.
Ze hebben een wat mindere periode gehad waarbij de toenmalige eigenaar met zo min mogelijk investeringen zo veel mogelijk geld uit het bedrijf wilden trekken als ik het goed begrepen heb. Maar onder de nieuwe eigenaar is de hele boel qua productie en modellen op de schop gegaan en niet zonder resultaat. Echt een leuk merk met een hoge gunfactor.
Eind deze maand staan zowel Sinn als ook Fortis op de beurs in Düsseldorf zeker een aanrader om eens langs te gaan. @ABCSteed is een aangename gastheer bij Fortis.
Laten we als liefhebbers blij zijn met eigenzinnige merken zoals Sinn en Fortis.
Bergmeer in de buurt?
Deze doet het overal.
Echt een topper, helemaal op die Erika!
@Rutger
Ze hebben mijn horloge bekeken en indicatie van de kosten gemaakt. Na akkoord (vandaag dus) duurt het 16 tot 18 weken voordat hij klaar is. Dan zit je inderdaad bijna op een jaar! Wow
Jeetje. Dat is heel erg lang.
Geen personeel blijkbaar dan.
Volgens mij heeft een jaar 52 weken hoor…
Hij is 29 april dit jaar naar Sinn verscheept, ze hebben nu de tijd gehad om te zien dat de kroon los is van de stem, het kost ze vanaf nu nog 16 tot 18 weken om dit te repareren. En dat is een indicatie
Misschien moet de kroon worden gespalkt en aangroeien?
Voor die 323 euro die het moet kosten verwacht ik wel zoiets!
Ik kreeg deze week ook de mail met zelfde inhoud. Ik heb mijn horloges in december 2021 opgestuurd
Groeten
Rutger
heel gaaf, welke ref. is dit?
ok jij wint!
Hey @doublequickset, dank voor je compliment
Dit is een EZM2 Hydro, 403.020
Mijn exemplaar komt uit ca. 1999/2000 en heeft tritium wijzers en indexes, vandaar de “3H” aanduiding. Meest voorkomend is de “gewone” zonder de 3H aanduiding.
Zie hier een link naar het Sinn archief:
https://www.sinn.de/de/Modell/EZM_2.htm
(Staat er sinds een paar maanden op )
Veel interessanter is een stukje historie van deze toch wel iconische (al zeg ik het zelf) EZM2 opgeschreven door Andy en Jon van deskdivers.com hier:
http://www.deskdivers.com/Site/EZM.html
Ze beginnen behoorlijk zeldzaam te worden…