Sinn only (Deel 2)

Wil voor mijn Sinn 104 leder oem leder band kopen, echter weet iemand of hier taper 20/18 in zit of is deze recht 20/20? Gaat om onderstaande band van Sinn. Alvast dank!!

4 likes

Dat

Hmmm dat is jammer…hou ik niet van. Dank voor snelle reply :+1:t2:

In stijl vergelijkbaar en een zeer betaalbaar alternatief dat wel taps toeloopt

https://www.watchband24.de/bh876khm6g5m3of1pd9skeg3i7,3,2,1,3204,76370,Oxford.html

De standaardband is ook erg lang.
Met een kleinere pols doe je er beter aan om bij Sinn de korte versie te bestellen.
Van vrijwel elke band hebben ze een kortere versie. Je moet er alleen expliciet om vragen.

Deze arctis. Weet iemand hoe groot hij is ltl?

5 likes

Thks, denk dat ik op zoek ga naar een alternatief gezien de taper.

1 like

Volgens mij is de lug-to-lug afstand bij heel veel Sinn-modellen identiek door eenzelfde kastbasis en lugs. Kijk maar eens naar de productfoto’s en zij-aanzichten op hun website. Dus de Sinn 103, 104, 105, 206, EZM,…
De 206 heeft qua dikte en afmetingen veel weg van de Sinn 103 St Sa:

Volgens de Instagrampagina van Sinn is deze 49,5 mm van lug to lug.

1 like

Inderdaad, dat lijkt te kloppen. De kastvorm ziet er nochtans bij veel modellen identiek uit. De Sinn 103 St is bijvoorbeeld maar 47mm lug tot lug.

Maar de 103 is 41 mm en de 206 is 43 mm.

1 like

Mijn dank. Dat 41 voor de 103 en 43 voor 206 vind ik.
Maar ltl maten nergens gevonden.

Op Instagram zetten ze bij de foto’s met horloges om de pols altijd de polsmaat én de lug to lug. Erg handig. :wink:

1 like

49.5 misschien te grof. Gezien ook de lugmaat van 22 ken ik ook opnieuw beginnen met banden verzamelen :rofl:

Deze zit mbt maat gewoon goed.
Misschien een keer de 103 Ti ar proberen,
of de 103 Ta sa met ar

7 likes

Deze vandaag besteld bij Serious Watches (erg prettig geholpen overigens!). Bruine vintage strap van Sinn met taper 20/18.

2 likes

Heb ik ook.
Vorig jaar bij Sinn n Frankfurt zelf uitgezocht.
Op het plaatje is de band lichter dan in werkelijkheid.

1 like

Heb ik ook gekocht toen ik bij Sinn was! Mooi bandje, en wordt met het dragen sowieso donkerder :slightly_smiling_face:

5 likes

Ziet er :+1:t2: uit. Was exact wat ik zocht mét taper!!

1 like

Vandaag op doorreis naar Wenen even langs de shop van het Sinn hoofdkwartier in Frankfurt gereden.
Hoe prettig is dat. Denk dat vrijwel de hele catalogus daar uitgestald ligt en je mag alles zelf rond de pols doen zonder iets te vragen of zonder dat er iemand op je handen staat te zien.
Echt een aanrader om eens langs te gaan, zeker als je een Sinn overweegt.
Ik heb voorlopig genoeg horloges waarvan 1 Sinn, de 556a. Maar de 356 en de EZM 3F staken wel de ogen uit.

5 likes