Sinn only (Deel 2)

Thanks! Mooi om die ook te zien. Als de Dark star niet gaat lukken ga ik die overwegen. Bedankt voor de tip, eerst eens kijken of ik een reactie kan sturen op die site. Werkt zeker net als hier dat je met een nieuw account niet direct een user een bericht kunt sturen…

Dat lijkt dezelfde verkoper te zijn gezien de username :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik ga eens contact leggen!

2 likes

Blijft een prachtig horloge

Ik denk dat ik eruit ben en een Sinn wil.
Maar welke?

144?
356?

903?

Allemaal heerlijk op hun manier.
Plaatjes van @Subonno en @SSFS

11 likes

Goede keuze! Het zijn echt hele gave horloges!

Die foto van mij is echter de 358! (Ook heel gaaf).

Dit is de 144:

Van de 144 baal ik nog regelmatig dat ik die heb laten gaan.
Ik kan je er geen advies over geven. Wat je ook kiest… het is gaaf.

Ik wacht momenteel op een EZM 13.1

10 likes

Niet twijfelen: 903

1 like

Ik zou voor de 356 gaan, staat ook op mijn wishlist voor 2023 …. maar dan in zilver. Maar wat wij willen doet er niet toe…:wink:

13 likes

Thanks allemaal voor het slechte advies. Het juiste advies is “je hebt al een horloge” :rofl:

Die staat momenteel bovenaan m’n lijst. Had gisteren (?) ook een topic geopend (met oa de 903 in) voor advies. Maar er waren maar lauwe reacties.

Waarom zo overtuigend de 903?

Ik heb bang dat ik ga voelen alsof het een hommage is. (Ik weet het, dat is het niet - ik ken het quartz crisis verhaaltje)

Anderzijds lijkt het me wel een bandjesslet.

2 likes

Ik vind het een heel mooi horloge (ik hou nogal van chrono’s en deze is wel pur sang chrono).

Qua hommage. Uiteindelijk is de Breitling dat ook. Ze mogen blij zijn dat ze die nog mogen maken :stuck_out_tongue: bij Breitling. Daarnaast is de Breitling een aderlating (zowel in aankoop als in onderhoud).

Sinn heeft een icoon in leven gehouden en zelfs verbeterd.

2 likes

Bijzonder goede keuze.

11 likes

Je kunt bijna niet missen. 144, 356, 358, 903 allemaal fantastische chronos en hun eigen ding.
Het gaat er vooral om welke stijl jou het meest aanspreekt.

Succes met je keuze!

Besef wel: als de eerste Sinn binnen is, dan volgen er meer.
:see_no_evil:

1 like

Ik heb er één liggen van titanium. Voor een 20/20mm band.
Die Sinn straps taperen niet. Dus 20mm bandaanzet is ook 20mm bij de sluiting

2 likes

Staat nu een mooie 103 in t blauwe gedeelte

(nee, niet deze)

10 likes

Die in het blauwe is idd mooi maar die van jou is :heart_eyes:

1 like

De 903?
Zelf vond ik ‘m altijd te druk.
Vond, want hij spreekt me al meer aan.
41mm lijkt ook een ideale maat.
En omdat ik de laatste tijd een sucker voor vintage ben, toch eens verder gaan kijken naar die 903.
Er zijn echt mooie oude versies:

(Nee, niet mijne)
De huidige is ook echt mooi, en dan vooral de donkerblauwe.

Maar ja, de 356 is ook mooi, een stuk kleiner natuurlijk met 38.5mm.
Zelf erg blij met mijn UTC:

Keuzes, keuzes….

Succes!

13 likes

Ik zit in hetzelfde schuitje… Zou eerst gaan voor de 903, maar toen kwam ik erachter dat de subdials de minutetrack onderbreken. En dan wordt het toch moeilijk aflezen😭.

1 like

15 likes

Op Uhrforum was er een blauwe vorige week te koop.

Vandaag een zwarte en heb ik gehapt.

Maar dan toch weer afgehaakt.

Ik durf niet :woozy_face: ik heb enkel nog maar horloges 1.250-1500eur gehad. Dit is ineens het dubbele.
Weet niet of ik me goed voel daarbij …

1 like

Ik snap je @bartman, heb ik zelf ook last van, althans in die zin dat ik mijn duurdere horloges relatief weinig draag, en dan ook nog heel bewust voorzichtig.
Wat ik dan wel weer leuk vind is dat ik mijn vintage Sinn 103 dan voor speciale gelegenheden uit de kluis haal en dan hem dan juist met veel plezier draag.
De 903 is mijn inziens een wat chiquer horloge die je mogelijk niet elke dag draagt, een Sinn EZM3 leent zich daar veel beter voor :-).
Daarbij: mijn ervaring is dat Sinn horloges waardevast zijn, ik vermoed dat een 903 ook zijn waarde houd. Dus in dat opzicht verbrand je geen geld, je kunt ‘m altijd weer verkopen voor min of meer hetzelfde, misschien zelfs met een kleine “winst”. Ik heb wel het idee dat de 903 niet heel populair is, niet zo populair als de 103, 104, EZM serie en de U series.

Succes met nadenken :slight_smile:
PS: er staat ook een blauwe op chrono24

2 likes

Bedankt voor je inzicht.

Aan een…

… doe ik niet mee.
Ik draag ze, afwisselend ifv mijn humeur en kleding. Dus ik koop om te dragen.

1 like

Happy #fliegerfriday the 13th :slight_smile:

21 likes