Ik heb de U50 DS vorige week live gezien bij Sinn HQ in Frankfurt.
Tof ding.
Toch vind ik op de een of andere manier bij een dergelijke klok een groter formaat “horen”. Ergo, ik ben tevreden met mijn U1 DS uitvoering.
Maar los daarvan, de U50 is echt geweldig.
Een EZM3(F) zou prima passen naast de 903.
Of als je nog een chrono wil: 144 (Diapal).
Poeh…. Nou ben ik nog meer benieuwd naar hoe die gaat bevallen. Het blijft toch altijd een gok, een horloge blind kopen. Maar gezien de afmetingen zou het toch wel een topper moeten zijn……
we gaan het meemaken.
Afmetingen zijn ok hoor! Geen zorgen.
Ik ben de grootte van de U1 gewend. Dat maakt de beleving anders.
Overigens, vorig jaar paste ik daar enkele 556 modellen.
Ik vond ze schokkend klein. Voordat ik ze paste legde ik mijn UX af. (44 mm).
Deze keer droeg ik een Grand Seiko van 39mm.
Het formaat van de 556 vond ik nu uitstekend.
heeft geen kut lume.
Prachtig deze!
De dikte van de U50 is 11.2 mm… zeer draagbaar heb ik ondervonden. Was al opgemerkt zie ik nu…
Ik heb zelf ook een Sinn 104 gehad.
Tot nu toe nog nooit een horloge in de handen gehad die voor zo een lage prijs zó veel kwaliteit uitstraalt.
Jammer genoeg heb ik me ingenomen om te krimpen naar 1 horloge, een Breitling Avenger 43, maar kwa afwerking en feel kan deze voor mij niet op tegen de Sinn 104 (natuurlijk ook 2 compleet andere horloges)
Ik kan niet anders zeggen dat ik de 104 zeer waardeer.
Leuk feitje: deze limited is goedkoper dan de standaard versie! Je krijgt namelijk staal + leer :-).
Om de pols:
Ook ik kan dit beamen - mooi plat horloge
Ik heb even met Sinn gemaild om te weten te komen wat een rubber band met vouwsluiting kost voor de aankomende U50 (past volgens mij ook op mijn 13.1). Antwoord: 310 euro 🫣
Idioot veel geld voor een beetje rubber met een sluiting.
Maar goed…… idioot als ik ben twijfel ik nu toch of ik de aanschaf ga doen. De neuroot in mij ziet toch het liefst de “echte” band op het horloge. .
Nu mijn vraag: is het het waard? Wat vinden jullie?
Ik twijfel tussen deze 2 met een lichte voorkeur voor de witte.
Heb je de vouwsluiting als extra nodig omdat je het horloge op staal bestelt? Ik heb mijn U50 op rubber gekocht, en kan dus makkelijk wisselen tussen mijn twee siliconen banden (wit en zwart).
Op basis van de plaatjes vind ik de witte band iets mooier staan.
Ja ik heb het horloge op staal besteld. Volgens mij moet er dan een andere sluiting op het rubber.
Dan zou ik niet bij bv. Tudor informeren naar de prijzen…
De grijze, geen twijfel
Klopt inderdaad. Je kunt dan nog kiezen uit een grote en kleine sluiting voor de siliconen band. Ik heb alleen de grote en ben daar erg tevreden over. Zit ook een mechanisme in waarmee je de lengte van de band een beetje kunt aanpassen (micro adjust). Ook een goed ‘contragewicht’ voor de toch zware kast.
De grijze vind ik mooier in balans met de kast en dial.
De witte valt teveel op ten opzichte van het horloge.
Wel een hoop geld, maar als je van plan bent hem nog jaren te houden, dan nu kopen. Anders zonde van het geld.
Na wat wikken en wegen ga ik niet happen. Maar wil hem toch delen met jullie. Ik vind die 144 prachtig, Titanium is lekker licht. Maar 2 7750’s van Sinn zou wat te veel zijn!
Ik denk nog wat verder waar ik naartoe wil (in hrt leven