De fortis die hier onlangs te koop stond was prachtig. Helaas een lange l2l en 42mm
Die B42!? Die zijn erg grof. Heb ik ook gehad, de classic cosmonaut valt mee in 42
Is een Damasko dan niet ook iets voor jou?
Gehad. Da36 en da42 meen ik.
Kut-lume! Verder zeer toffe dingen inderdaad!
Heb nu een Dekla. Super lume - zelfde case hardening principe. Iets meer afgeronde case wel en 200m wr.
Top ding.
Als er nog een Sinn komt denk ik meestal aan een duiker (U50 DS) maar twijfel soms aan zo een tool-duiker en dagelijkse draagbaarheid (gezien de dikte).
Mijn Seiko new mm200 (spb187) vind ik ook zeer mooi - maar door de dikte draag ik hem amper door de dag naar het werk. In de zomer op een poloshirt kan het best. Maar niet op een hemd (jeansbroek met hemd is zowat mijn dresscode )
Ohja… een top 903 te koop alhier! (Niet de mijne, mijn blijft om de pols)
https://uhrforum.de/threads/sinn-903-navigationschronograph-neuwertig.539828/
Die ligt als het goed is binnenkort bij mij op de mat! Volgens mij is dat een heel gaaf ding. Ook leuk op rubber.
(Rood vind ik de minst mooie maar kan wel)De u50 is 11,2mm dik…… ik weet niet wat jij ziet als ‘te dik’ maar ik ken niet zoveel duikers die nog dunner zijn. Ik zou overigens niet te lang wachten als je die wilt aanschaffen. Je weet nooit wanneer ze uitverkocht zijn.
Hoe zat t verhaal nou ook weer tussen deze en de navitimer?
edit: ik zou wel eens in kunnen schrijven op uhrforum. Zoiets als dit ken ik alleen via iemand van hier aanschaffen
Breitling is failliet gegaan in 1979 (quartz crisis). De tekeningen, stock, plannen en vanalle boel is verkocht geweest. Ook een hoop aan Sinn. Die mogen dit dus perfect maken.
Daarna heeft Sucura (?) de Breitling-naam gekocht en gemaakt wat Breitling vandaag is.
Ach - mijne komt ook van Uhrforum. Ik meen zelfs van een Tjech of Sloveen die het daar verkocht.
De Seiko is 12,5mm en die schuift imho niet onder een hemd.
De Sinn903 (chrono is altijd dik) is 14,5mm dik en doet dat wel
Had t inmiddels gevonden.
Ik ben zelf niet geregistreerd bij uhrforum
Moeilijke hobby hè .
Ja.
De Sinn 104 lijkt me ook soms tof. Maar ik vrees dat ik daar ook vis-noch-vlees gevoel bij ga hebben.
Het is een flieger die op een duiker lijkt of omgekeerd.
Had ik ook (met die perfecte bezel) bij de DA42 van damasko. Eruit zien als een tool-duiker, flieger wijzers met kut-lume en dan 100m WR. Daar wist ik niet goed wat mee te doen.
De Sinn 104 geeft me zo hetzelfde.
En nog een Sinn chrono is wat te veel concentratieriaico (en chono’s zijn duur in onderhoud)
Volgens mij maakt Breitling die dingen nog steeds onder licentie van Sinn.
Ik vind het ook een mooi ding maar die zou het bij mij ook niet lang uithouden. Te klassieke uitstraling. Duikers zijn mijn favoriet. De EZM 13.1 vind ik echt fantastisch. Maar die is zeer zeker te dik voor jou. En chrono. De U50 heb ik nog niet maar ik verwacht ook daarmee weer een topper in huis te halen. Lekker zorgenvrij dragen met tegiment en uboat staal icm een mooie duiker tool uitstraling.
Ik had het wel geweten als ik jou was
NA!
In het kader van de 104 @bartman en @SSFS……
Vandaag UPS voor de deur met een Sinn 104.
Ik moet zeggen dat ik de 104 altijd een beetje links liet liggen, totdat ik deze op de Sinn website zag.
De limited Juwelier am Schloss versie.
Unboxing
(Vintage Sinn 203 ti Ar wilde ook even op de foto)
Die wijzerplaat fascineerde mij dusdanig dat ik redelijk rap op de bestelknop drukte. De bruine bezel maakt ‘m extra speciaal.
Ik denk een blijvertje!
Bijna, Sicura. Maar wel dicht erbij.
Nog enige achtergrond info
Ik kijk nu al uit naar de foto’s Steven!
Congrats
Inderdaad een prachtige wijzerplaat!