Sinn only (Deel 2)

Terug op de ‘summer strap’

15 likes

Een heel mooie combinatie! Geniet ervan.

1 like

En hij staat je goed!!!

U1, de mooiste Sinn.

3 likes

14 likes

Very nice! beter dan de 13!

1 like

Heb inmiddels gezien dat de zwarte doornsluitingen ook los verkrijgbaar zijn. Dus dat opent ook een deur naar mogelijk andere canvas bandjes. Die groenige van Sinn lijkt me mooi, maar ze hebben alleen die en een zwarte. En wellicht ook flink aan de prijs net zoals hun siliconen bandjes…

Iemand nog tips waar te kijken voor degelijke canvas bandjes?

1 like

Diaboliq straps

2 likes

Goed bezig!

1 like

Als ik ooit een andere Sinn dan de UX in de collectie wil, dan is het deze! Zo cool :heart_eyes:

1 like

Gutemorgen!
90’s tech vibe met de titanium 203 Ar :slight_smile:

19 likes

Als het goed is staat aanstaande #fliegerfriday de pakketbezorger voor de deur met deze limited Sinn 104:

(Foto van pasta_hansel op het Duitse forum)

Grote blij :slight_smile:

(Ik zal een unboxing foto serietje maken :wink: )

16 likes

Lekker. Congrats :partying_face::+1:

1 like

Waar kwam ik vanmiddag toevallig langs?
Ik was er overigens niet op gekleed. :speak_no_evil:

Toch maar weer even kijken naar de blauwe 556. Die blijft aantrekkelijk, maar de knoop toch nog wéér niet doorgehakt.

10 likes

Even wandelen. Begint het te regenen. Gelukkig waterdicht.

12 likes

#fliegerfriday update
Zoals eerder al gemeld, een week of wat terug een vintage Sinn 103 binnen gekregen.
In eerste instantie dacht ik dat het een full tritium was, omdat er “T SWISS MADE T” op de wijzerplaat staat.
Bij nadere inspectie blijkt het echter Luminova!? Zowel de wijzerplaat als de wijzers zijn luminova, ondanks de T’s op de wijzerplaat.
Apart. Maar toch ook wel weer leuk.
Wat ik mezelf dan maar doe geloven: dit is een Sinn 103 uit de transitie periode van tritium naar luminova.
Het horloge is van 1999 (garantie kaart zit erbij), en laat 1999/2000 nou net de periode zijn geweest dat Sinn is overgestapt (zoals bijna alle horlogemakers) van tritium naar luminova.
Mijn gedachte is dan ook dat Sinn de wijzerplaten met “T SWISS MADE T” al gemaakt had en gewoon de voorraad heeft gebruikt voor de verdere productie met luminova :-).
Mijn gedachte is denk ik niet zo heel vreemd. Ik heb ook een Sinn EZM2 met 3H symbool (als teken dat er tritium is gebruikt) terwijl dit toch echt een luminova wijzerplaat is. Ook deze EZM2 stamt uit 1999/2000, dus waarschijnlijk hetzelfde verhaal: Sinn had de wijzerplaten met 3H symbool al gefabriceerd en pas gebruikt voor de assemblage van de EZM2 toen luminova net de standaard was.

Inmiddels het Bund bandje vervangen (verkocht) voor een mooie dunne vintage stalen H link (met alleen de “S”):

18 likes

15 likes

Wat een lekkere combinatie!

1 like

11 likes

Vandaag nog eens terug op de Hirsh gezet.

Heel andere uitstraling. Iets minder discreet imho. Wat denken jullie?
Ook iets moeilijker passend te krijgen (of spannen of net te los) op de Sinn-canvas was het beter.

Het blijft kriebelen een 2e Sinn te kopen. Of Fortis - die hebben ook die over-engineered tool vibe.

10 likes