Sinn only (Deel 2)

Snap ik. Als je het geduld wil opbrengen, zou ik wel heul goed nadenken of je 'm mooi genoeg vindt. Alleen kopen omdat het een LE zou niet mijn koppie thee zijn. Maar kan voor jou natuurlijk anders zijn.

1 like

Nu heb je de kans :+1:

Nee, koop hem zeker niet vanwege LE.

Vind de U1 al heel lang cool, maar niet in de standaard uitvoering.
Ik had bijna de knoop doorgehakt voor de SE.
Toen een plaatje van de DS en klaar! Deze!

Wat metingen van de Sinn gedaan, hoe accuraat dat is met de smartphone durf ik niet te zeggen.

1 like

Hoe werk dat dan met de smartphone?

1 like

Ik heb een app en je gebruikt de microfoon van je telefoon en meet het dan in verschillende posities. De lijn die je krijgt na de meting moet je even in het midden schuiven tussen de pijlen beneden.
Je kunt het horloge een naam geven en dan de metingen in de verschillende posities opslaan voor een overzicht.

2 likes

Mooie tip. Bedankt daarvoor. Ik heb meteen de test gedaan met mijn 556. De cijfers zijn niet bijzonder goed, maar daar heb ik nooit echt om gegeven bij automaten. Ik heb de posities die ik gemeten heb elk 2maal gedaan, en die zijn exact hetzelfde.

2 likes

Zojuist binnen gekregen een Kautschuk band van Sinn voor de 105 UTC. Dit is toch wel de beste rubberen band die ik ooit gehad heb denk ik.
Zie ook dat er in de aanzet een metalen buisje zit waar de pushpins doorheen gaan.

11 likes

Deze band heb ik vorig jaar zomer gekocht voor op de EZM13.

Positieve van deze band is hoe zacht hij aanvoelt en de soepelheid.

Nadeel: hij trekt heel veel lint aan. Gevulcaniseerde rubber banden doen dat niet.
Overigens, is dit geen rubber, maar silliconen.

1 like

O jee dat is niet goed. Wat is het eigenlijk?

+10 is niet zo goed voor een topgrade door Sinn afgeregeld uurwerk.

tenminste, ik als OCD-er zou hier niet zo tevreden mee zijn. :thinking:

Maar ja, dat gezegd hebbende: hoe accuraat is deze app-meting?
Het geeft niet meer dan een indicatie, denk ik.

1 like

lint dat is de naam voor die hele fijne stofjes en pluisjes.
Het spoelt er dan wel weer makkelijk af hoor.
Afvegen lukt nauwelijks, is mijn ervaring.

2 likes

Das idd niet indrukwekkend. Nu heb ik wel niet alle standen gecontroleerd. Enkel kroon op, wijzerplaat op, caseback op. waarbij kroon op het beste resultaat gaf met +6. Maar ik wissel te vaak om me daar zorgen over te maken.

1 like

Het zal vast niet zo goed zijn als menig professioneel meet apparaat maar in maar in eigen ervaring komt de app erg goed overeen met wat ik zelf meet op mijn radiocontrolled Casio.

1 like

Nice, maar niet voor Appel?

Geen idee ik moet daar niks van hebben.

@PLP mijn band slijt echt gigantisch snel ik ben hier echt zeer ontevreden over. Ik hoop dat ze inmiddels een betere kwaliteit leveren

Ja lekker nu heb ik de band al aangeschaft, al die kritiek over stof en klote kwaliteit hadden jullie dan wel even eerder mogen melden.
Mijn hele grote blij is er nu wel vanaf.

Bedankt forum vrienden :+1:

3 likes

Dus je laat je leiden door mensen die wat ontevreden zijn? En dan vind je er zelf ook niets meer aan?
Apart… :thinking:

1 like

Meh, ik heb de zwarte twee jaar zéér intensief gedragen en die glimt nu een beetje op de randen, naar mijn mening normale wear and tear.

Na twee jaar wat vers rubber op laten sturen voor 50€, ik draag hem nu wat meer in rotatie.

Ik zou me er niet zo’n zorgen over maken.

PLP chargeert graag een beetje :sweat_smile:

3 likes