Mooi!!!
Topper!
Ik was gisteren even in de hoofdvestiging van Sinn. Bleek op 700 meter van het kantoor te zitten waar ik zeer vaak werk. Bij deze heb ik me even stevig moeten inhouden:
Was jij daar niet mee bezig @Fate_Amenable_To_Change?
Oh jazeker wel. Ik heb 'm twee keer geprobeerd te bestellen, maar in beide gevallen niet voorradig in verband met Corona of zo.
Nu heb ik intussen die jeuk weg genomen door iets totaal anders te kopen, 39mm x 15mm in plaats van de Sinn 38mm x 15mm:
En als ik er een Chronograaf bij koop doe ik een Hanhart 417 ES. Want ergens stoort het mij dat Hanhart een superieur afgeregelde chrono kan leveren voor nog geen 1800 ballen, terwijl Sinn de 2400 voor die 356 probeert goed te praten door te roepen dat hun saffier superspeciaal is, en dus 600 extra kost ten opzichte van de plexi versie.
Voor de goede orde, mijn Yema is ook gewoon voorzien van bol saffier, en m’n Baltic ook, en geen van die twee horloges moeten 2400 Euro kosten.
Leuk!
Wil ik ook nog wel eens naartoe!
En de 356 blijft een mooi model, echt een klassieker van Sinn (sinds 1996)
Nog een fijne #fliegerfriday!
Mooi ding die Yema!
Die bruine band staat ‘m ook goed
Ja, die ouwe 356 met plexi koop je voor 1750 van Sinn. Echt te bizar voor woorden. 600 Euro voor een saffiertje.
Pfffff.
Mooi ding man. Niet weg doen.
Ik draag 'm nu zelfs op een blauwe tropic die er gratis bij werd geleverd. Ook goed. Reverse panda betekent, als dit indicatief is, dat je er heul veul banden op kunt zetten die werken. Zelfs modderig nubuck.
Dat zal voor die 356 van @obi-wan-mtb ook gelden, da’s wel een voordeel van zwart boven exotischer kleuren, al is dat zalmroze van @tompj’s foto ook geen moeilijke.
Tsja. Ik denk dat jij teveel rationaliseert. Het mooiste smoeltje zou voor mij voor gaan.
Maar wat je hebt gekocht is zeker niet verkeerd. Overigens lagen bij Sinn volgens mij zo’n beetje alle gangbare modellen. Je mocht ze vrij bepotelen, passen en foto’s maken, terwijl er niemand verder in het winkelgedeelte je in de gaten bleef houden. Vond ik best opvallend.
Ze maken echt wel leuke modellen die jongens, maar ik heb al twee lekkere chrono’s. Drie wordt wat teveel.
Dat valt reuze mee. Ik heb al een mechanische chronograaf, en toch zit ik naar die 356 SA II of de Hanhart 417 ES te loeren. Da’s helemaal niet rationeel.
FYI:
Da’s toch ook niet verkeerd, en met een handwinder en bol saffier maar 13mm dik. Als hij dan dikke 650 Euro goedkoper is, wint Hanhart het toch. Dan koop ik van het verschil een nieuwe Alpinist 1959.
Ja, die is mooi! (Op een ander bandje dan).
Die 417 staat ook bij mij hoog genoteerd. Alleen nog niet live mogen aanschouwen.
Die yema is ook prachtig. Voor mijn smaak te klein maar om te zien wel heel mooi!
Ik ook niet, en dat maakt me nerveus. Want ja, 42mm… Gelukkig is de L2L wel 49, dus in ieder geval onder de 50. Ik had 'm liever in 40mm met een L2L van 47 gezien.
Ik heb nu een 39mm GS, die Yema Flygraf, Speedgraf, Baltic Aquascaphe GMT, Archimede Pilot 39, Archimede Klassik 39 en nog een 38mm Alpinist, en als je aan wat kleinere sporthorloges gewend raakt merk je wel dat ze veel, veel comfortabeler dragen op een 17,5cm pols dan vrijwel alles wat boven de 40mm zit.
Tel daarbij op een 36mm Nomos, een 37,5mm Chronomaster en er begint zich een beeld af te tekenen van kleinere horloges in mijn doos.
Ik weet niet hoe groot je pols is, maar de maat van de Sinn 356 SA II is natuurlijk met 38,5mm ook weer heerlijk voor me. Dus @Tompj heeft wel degelijk een punt met dat apparaat.
Met dat beeld ben ik ooit deze obsessie/hobby begonnen. YouTube had me overtuigd dat 38 tm 40 mm de perfecte maat was. Dus daar zat ik ineens met een doos vol met allemaal horloges die in deze categorie vielen. Allemaal hele mooie dingen maar met geen kreeg ik echt een klik. Langzaam ben ik me gaan beseffen dat 38-40mm toch niet mijn maat is. Het begint voor mij juist pas vanaf 40mm, met de voorkeur voor hoger (tot zo’n 44mm). Ik besef me dat ik daardoor tot de minderheid behoor en zal me er bij neerleggen als Tudor mij niet bedient met hun nieuwe model .
(Maar je kan altijd hopen natuurlijk ).
Wereldwijd denk ik het niet, hoor, daar ben je volledig in lijn met de straatmode. Ik zie op straat, buiten dit forum, eerder grote horloges dan kleine. Die laatste zie je alleen in jaren 60 period pieces op TV, zoals Mad Men en The Courier en zo.
Maar het hangt ook van je pols af. Ik heb kleine meisjespolsjes van 17,5cm omtrek, maar als jij boomstronkjes van 21cm hebt is groter gewoon wat je moet hebben.
Ah top! Dus ik kan nog hangen met de homies .
Hahahahaha…… nou……… dan ben ik je kleine zusje denk ik. Ik zit zo rond de 17cm. Maar volgens mij zegt dat getal net zo weinig als bijvoorbeeld het berekenen van je BMI. Er zijn een hoop factoren die ook van invloed zijn op hoe een horloge staat.
- is je pols rond of plat (waardoor hij optisch breder lijkt)
- heb je kleine handen of kolenscheppen? (kan een horloge optisch kleiner of groter maken.
- ben je voor de rest een mager persoon of heb je grote botten?
- wat is over het algemeen je (kleding)stijl? Netjes past vaker een kleiner model horloge bij. Bouwvakker meer een grotere toolwatch.