Sinn only (Deel 2)

16 likes

Inderdaad fijne banden. Ik draag ze met plezier met warmer weer.

1 like

Mooi dat het zo goed afleesbaar is door de olie van binnen :+1:
Zijn er twee versies van de EZM 2 ? 1 met zwarte bezel en 1 met staalkleur ? Wat zijn zo`n beetje de productiejaren geweest van beide ?

1 like

Hoi Ron,
Hier een leuk stukje over de EZM2 Hydro:
http://www.deskdivers.com/Site/EZM.html

Zo ver ik weet zijn er 4 versies van de Sinn 403 EZM2

1. de 3H versie (ik vermoed dat dit de eerste versies zijn), oorspronkelijk met tritium indexen en wijzers
  2. de GSG9 - deze heeft een witte datum op 3 uur
  3. de “gewone” hydro
  4. een speciale GSG9 met een heel maffe wijzerplaat

Alle 4 de versies heb ik zowel met zilveren als zwarte bezel gezien

De Sinn 403 EZM2 is van circa 1999 tot 2004/2005 gemaakt denk ik, maar mogelijk weten andere forum leden meer

Er is trouwens ook een niet EZM versie van de 403.
Deze is ook olie gevuld, maar heeft arabische cijfers en de kroon op rechts

3 likes

Zwart en staal beide geleverd bij aankoop horloge…voor zover ik weet.
Ik heb ze alletwee iig.
Staal mooiere aanblik vind ik, maar meer reliëf en uitgefraisde getallen, dus onrustig vergeleken bij de print op de zwarte.

zonder ring.

Heb ik het goed @obi-wan-mtb ?

18 likes

Met de zwarte is hij veul mooier Frank!

2 likes

Als die stalen vlak was geweest…had ik die er opgehad.
Neemt niet weg dat beide uitvoeringen indruk maken.

1 like

Hey @HorlogeHalle, leuke foto zonder ring, nooit eerder gezien!
Ik vermoed dat de ring in eerste instantie als stalen versie werd geleverd en mogelijk later als optie in zwart, waarbij ik de GSG9 versie meestal met zwarte bezel zie, dus mogelijk had die de zwarte bezel als standaard. Maar ik heb eigenlijk geen idee. Of je twee ringen kreeg bij eerste aankoop lijkt me sterk, maar zou kunnen.
Beide ringen kun je nog gewoon kopen bij Sinn. Ik heb tijdens de service onlangs van mijn beide 3H versies een zwarte ring op eentje laten zetten (beide hadden een stalen bezel).
Ook een mooie service van Sinn: de ene 3H had tritium wijzers maar luminova wijzerplaat, de andere juist een tritium wijzerplaat en luminova wijzers. Sinn heeft de boel gewisseld voor me zodat ik nu een volledig tritium heb en een volledig luminova versie. Ik wist trouwens niet dat Sinn tijdens vroegere service/batterij wissel ook een luminova 3H wijzerplaat als vervanging plaatste. Ik dacht altijd dat de 3H dan werd gewisseld voor een gewone hydro luminova wijzerplaat.

Nog een leuk weetje:
Sinn kan ook de batterij vervangen zonder nieuwe olie (dus zonder olie), dan heb je dus eigenlijk geen Hydro meer maar kun je wel goedkoop de volgende keer een batterij wisselen (nameljk zelf doen lijkt me). Alleen ja, dan is het hele effect weg!

Blijven echt top horloges, deze eerste Hydro EZM Sinn’s!

7 likes

Haaahhhhh, dank voor jouw uitvoerige commentaar.
Je hebt jezelf weer bewezen als MeisterSinner, niet te verwarren met Meistersinger, maar ook zeker niet met Master sinner.
:thinking:

:facepunch::slightly_smiling_face::+1:

2 likes

Top, ga ik lezen :+1:

2 likes

En jij ook bedankt voor de uitleg :+1:

2 likes

Toen @John zijn nieuwe 857 showde en aangaf de stalen band niets te vinden heb ik meteen de stoute schoenen aangetrokken en hem een pb gestuurd.
Paar dagen later…

Een mooie band voor mijn757👌

15 likes

Mooi setje zo…
Al zeg ik het zelf​:grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

21 likes

:ok_hand: absoluut een ferm trio.

Prachtig

:heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

1 like

De Limited Edition aan zee.

20 likes

PFFFF. Nu begin ik wel weer te twijfelen zekers. :angry:

Ik was rotsvast overtuigd dat ik de 144 zou bestellen via de Sinn website. De reden was omdat ik hem natuurlijk mooi vind, nog geen chronograaf heb, en deze Sinn DNA uitademt. Plaatje ter overzicht:

Nadeel is dat het natuurlijk een Porsche design hommage is. Of zie ik dat mis? nog een nadeel is dat indien je AR wil, je dan een 6tal weken moet wachten, en zonder ar zit er zo’n rare schroef in de zijkant van de kast geschroefd.

Toch ben ik deze morgen weer een beetje beginnen googelen, en ik vind de 756 ook wel erg Cool, en zowaar nog meer Sinn DNA uitademen. Helaas nieuw niet meer te koop op de Sinn website, dus dan wordt het de chrono24 weg. Er staan enkele mooie exemplaren te koop, maar wat me opvalt is dat deze telkens veel opening hebben tussen de kast en end links, waarschijnlijk door de hollow end links? de bracelet zelf kan je nadien nog nieuw op de site van Sinn kopen, zouden deze dan solid end links hebben? De voorbeelden die te koop staan zijn van 2005-2009. Zou er na deze periode geüpgraded zijn naar solid end links? plaatje van een voorbeeld:

9 likes

Liefde is nog niet over😄

19 likes

Die 757 is inderdaad een mooi ding!
Er zijn ook mooie limiteds van dit model, die zijn wel erg aan de prijs!

Herbert Mayer:
afbeelding

Jagduhr:

8 likes

Ja de 757 is mss nog mooier, maar de 43mm kast zal toch wat te groot zijn voor mijn bescheiden polsen. daarom de 756. Deze heeft ook wel enkele limiteds. Ook wel aan de prijs, alsook de diapal uiteraard.