Maar reken maar onderhoud in, gezien de donkere kleur van de vocht-aborptie capsule.
Inderdaad. Maar als je m voor een mooie prijs kunt bemachtigen is dat het wel waard.
Kun je dat onder deze hoek zien? Je bedoelt toch daar linksonder in de lug?
Dat zie je wel als je op de site Catawiki gaat zien, op deze site staat er maar 1 foto van een hele reeks.
Check!! Ik vond het al knap
Sinn 6000 series
Het valt me op dat er hier op het horloge forum weinig Sinn horloges uit de 6000 serie voorbij komen.
Iemand enig idee waarom het lijkt dat deze Frankfurter Finanzplatzuhren minder populair zijn?
Of komt het dat deze meer “dress horloges” door pakkenmannen worden gedragen die hier niet zo actief zijn?
Het maffe is, toen ik me in Sinn ging interesseren, was ik erg gecharmeerd van de 6060 FAZ - maar ik heb nu de interesse in de Sinn dress watches verloren…. (Hoewel, die 6060 FAZ blijft een mooi horloge!)
Hoe komt dat?
Ik denk dat toolwatches voor duikers, anti-terreur eenheden, brandweermannen en vliegeniers meer tot de verbeelding spreken dan toolwatches voor beursjongens
Welke merken hebben nu jouw interesse?
Ik dacht net even hardop mee met Obi, excuus. Maar ik persoonlijk ben ‘in to Sinn’ vanwege de Toolwatches, niet de Finanzplatzuhren.
Sinn’s heritage ligt ook bij de Toolwatches imo. Dat ze de lijn Finanzplatzuhren maken zal de link met Frankfurt zijn, maar mij zegt dat niet zoveel.
Nee, nog steeds Sinn voor mij, maar de tool en dive watches spreken mij meer aan nu, misschien zit ik een levensfase voor wat stoerdere horloges in plaats van die sjieke 6000 horloges…. ?
Mijn huidige favoriet is m’n EZM1
Ik heb trouwens ook wel een dress watch die ik met veel plezier draag: een Tag Heuer TwinTime 2116 met witte wijzerplaat.
Ach je ziet hier ook nooit een 857 UTC VSF voorbij komen, behalve die van mij.
Mensen zij best wel kuddedieren. Je merkt, en niet alleen bij Sinn, dat mensen graag achter andere mensen aanlopen en daarom hetzelfde model kopen welke de meesten ook hebben. Ik zeg EZM, UX, 103…
Als je een horloge gewoon mooi vindt dan maakt het toch niet uit of anderen deze ook hebben? Je hoeft toch niet geforceerd uniek te zijn? Overigens ben je als Sinn drager sowieso al redelijk uniek en geen kuddedier. De meeste mensen zegt Sinn immers niets…
Verder zegt het misschien ook juist wel iets als veel mensen een model willen hebben, misschien is het dan ook wel een goed model…
@seethestars Ik ben nog nooit, maar dan ook echt letterlijk nog nooit iemand anders tegengekomen met een Sinn 103 st om de pols…
@Alphons Ik zou mijn enthousiasme niet kunnen wegsteken in dat geval ! Overigens wel een leuke topic-vraag: “Ben je ooit al eens je eigen horloge tegengekomen bij iemand anders?”
Leuk, Sybren. We delen een goede smaak.
Ondertussen is de kogel door de kerk. Ik ben gezwicht voor de 756 S. Het betreft een horloge van 2008 full box and papers. Mijn eerste aankoop op Chrono24 (van een professional dealer uit Duitsland met goede referenties). plaatje voor de sfeer:
Ondertussen ben ik in contact gekomen met Sinn voor wat betreft de grote spleet tussen de band en kast. Volgens Sinn zou het een solid end link band zijn, Verder moet nog bekeken worden of ze nog een nieuwe H-link kunnen leveren. Mocht dat niet mogelijk zijn dan denk ik eraan om een rubber van Sinn te monteren. Hieronder een afbeelding van de opening op het horloge dat ik gekocht heb, en een afbeelding van de Sinn website met de rubber gemonteerd:
Dat wil dus zeggen dat ik niet gekozen heb voor de 144. De hoofdreden daarvan is dat uit reviews blijkt dat de kast door zijn vorm niet zo makkelijk draagt, en ondanks de beperkte LtL van 46mm het horloge toch echt groot oogt op de meeste polsen omdat de lugs absoluut niet naar de pols toe afdraaien. de 756 is een mm kleiner in Ø, en een halve mm minder hoog. Daarbij heeft de 756 door zijn solid caseback en drilled lugs nog net dat tikkeltje hoger tool gehalte.
En fin, om kort te zijn. #kanniewachten