Sinn only (Deel 2)

Mijn kroon was kapot gegaan. Laten repareren en direct maar de stalen band erop laten zetten. Voelt weer helemaal als nieuw!

14 likes

Topper

Deze had ik vroeger Sinn 103 TI AR chronometer
Jaar 2000 voor 2300 gulden bij Gerard in Den Haag. Helaas ingeruild voor een Roamer, hoe dom kun je zijn.
103-ti-ar-1

9 likes

Ben ik weer even bezig met doen wat ik beter niet doe: zoeken naar 2dehands Sinn te koop op de interwebs, kom ik deze tegen op catawiki:

Het horloge wordt omschreven als een naar wens opgebouwd horloge voor een bepaalde klant. Het wordt omschreven als een 103 St Sy. Een mail van de Sinn customer service moet dit bevestigen:

Google geeft idd enkel zwarte wijzerplaten bij het zoeken op deze referentie. Ook de wijzers zijn serieus afwijkend bij dit model. Ik heb hier op het forum al eens eerder een verhaal gelezen van iemands verzoek die werd geïnd om andere wijzers op een bepaald model te zetten dus ook dat zou best kunnen, al herken ik de vorm niet direct van een ander model.

Het lijk me een kans om een unieke Sinn in handen te krijgen.

Voetnoot: Ikzelf koop nooit nog een horloge via catawiki vanwege een slechte ervaring.

2 likes

Jammer dat er geen fijnafstelling op de gesp zit

Prachtig horloge werkelijk

Heel apart, kijken naar een oliegevuld horloge.
:blush:
Er zit een vreemd soort ‘diepte’ in. Heel uniek.

19 likes

En het mooie is, dat onder water er geen enkele spiegeling is. Dan kijk je nog steeds net zo op de wijzerplaat.

Overigens kreeg ik laatst nog de vraag welke smartwatch ik droeg. :rofl:

6 likes

10 likes

Grappig verschil in diepte.

Geldt voor mij hetzelfde. Duur horloge gekocht buiten de EU(dom achteraf).
Geen enkel contact met de verkoper.
Maar omdat je boven de € 1000 zat met de aankoop/bieding moet je een borg(via creditcard) afgeven.
Trok Catawiki € 1000,- zomaar van mijn rekening af, zonder dat ik ooit het horloge had gehad. Catawiki wilde niet terug storten ondanks dat ze op de hoogte waren. Had toch gekocht zeiden ze. Met veel moeite en hulp van de Rabo mijn geld terug gekregen.
Catawiki heeft mij sindsdien geblokt.
Boos zeker omdat ze hun provisie niet kregen op honderd duizenden transacties.
Hoe kinderachtig, onredelijk een kruideniersbeleid. Was ooit goede klant, nooit meer Catawiki.

4 likes

Goede tip,
Soms kom je in de verleiding, vanwege een uniek horloge. Toch maar niet dan.

Ik kocht zonder het te beseffen een fake longines. moet wel zeggen dat ze na enkele detailfoto’s mijn geld zonder probleem hebben terug gestort, maar als de zogenaamde experten hun job deden dan had ik het nooit moeten meemaken. Achteraf gezien had ik het ook op de foto’s kunnen zien natuurlijk.

Enkel voor koperetsen wil ik catawiki nog eens afstruinen, gewoon omdat de aankoopsom daarvan vrij laag is.

Een goede AR-coating werkt wel :wink:

Ik koop niets op Catawiki. Verkopen wel, maar ik vertrouw mezelf. :relieved:
Alleen is het altijd maar afwachten hoeveel geld je verdient. Uiteraard, het is een veiling.
En de kosten zijn best hoog.
Maar ja, als je MP en Chrono al hebt geprobeerd, en op HF nog geen level 2 bent, blijft er weinig over.
Tijdje geleden m’n Meistersinger No 03 verkocht en van de week m’n Vintage Tissot Navigator.

Zou iemand van jullie mij van advies willen voorzien? Ik zit met een schuin oog te kijken naar een 556i. Heb voor honderden euro’s aan banden liggen die ik nu gewoon niet draag vanwege gebrek aan een passend horloge :sweat_smile: Zoek dus naar een horloge waar veel bandjes op kunnen om dit probleem te verhelpen. De 556i lijkt me wel een redelijk geschikte optie. Maarrrr, hoe zitten de lugholes ten opzichte van de kast? Heb je al snel dat een (dikkere) band langs de kast schraapt? Dat zou voor mij namelijk een dealbreaker zijn. @anon50762135, jij hebt er veel bandjes op gewisseld destijds, toch?

Hopelijk heeft iemand van jullie het verlossende woord!

2 likes

:joy:
Smoesjes.

1 like

Het is geen tangente natuurlijk. Sinn zelf heeft zeer dikke banden. Momenteel heb ik er een op gemonteerd en het schraapt lichtjes. Maar dat is wel de enige band die raakt die ik tot nu toe gemonteerd heb. Molequin raakte bijvoorbeeld niet.

3 likes

Geen issue. Heb er zelfs een Rios New York op gehad, zo’n dikke shell cordovan. Waarom pak je niet een Damasko of SPB147? Ook goeie bandenvreters.

2 likes

:see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

1 like

Ja, dat wil ik dus absoluut niet. Vind ik zonde van de banden. Maar de meeste banden die ik heb liggen zijn redelijk dun, dus dan lijkt het wel te moeten lukken.

Fijn! Dan is het dus een optie… Mag hij op de lijst blijven voor nu :+1:

1 like