Sinn only (Deel 2)

Damasko heeft een wat meer tool uiterlijk door de matte kast. De Sinn kan dan denk ik meer hebben, wat universeler. De banden die ik heb liggen zijn ook niet zo geschikt voor de Damasko, vrees ik. De Seiko al helemaal niet, die moet stoere banden hebben en die heb ik niet.

Een Speedmaster zou ideaal zijn, maar heb ik al tig keer gehad en vind ik zo’n standaard keuze. Heb ook een Glashütte Senator Excellence op het oog die perfect zou zijn, maar ja, de Sinn voor een fractie van de prijs is dan wel heel erg aantrekkelijk :innocent:

1 like

Bij mijn 556i zitten de leren banden en zelfs nato’s wel behoorlijk strak. Nato’s haal ik zelfs niet meer tussen de kast en springbar door, maar zet de springbar vast als de nato er tussen zit. Anders schraapt’ie hard langs het randje.

Ik meen laatst wel ergens een foto gezien te hebben van een 556 waarbij de ruimte tussen de lugs niet rond was, maar iets afgevlakt. Ik weet niet of de nieuwere versies zijn aangepast op dit punt?

Oei, dat is dan weer erg tegenstrijdig met de andere informatie. Ik heb dat eerder gehad met horloges, lugholes te dicht bij de kast zijn echt vreselijk frustrerend.

19 likes

Hij blijft mooi, maar die lelijke schuine datum :weary:
Zo zonde.

1 like

Bij mijn ezm is de datum heel vaak niet eens te zien, vooral als er veel zonlicht is valt hij gewoon helemaal weg.

2 likes

Gelukkig niet opvallend. Dat rood van de cijfers is al nauwelijks te zien en de achtergrond is ook zwart.
Het kan slechter.

4 likes

11 likes

En een Sinn 358? Prachtig horloge waar je vele banden op kan zetten. En eens anders dan een Speedy.

13 likes

Ben ik met jou eens Sybren.
Deze zit er keurig in, en is echt onopvallend
De Eterna Kontiki had m ook op de 4 of de 5 maar daar is het fond wit en dat is opvallender dan bij de Sinn

Moet overigens er aan toevoegen dat zelfs bij de Eterna ik het niet storend vond.

3 likes

Heb een beetje getwijfeld of ik deze zou kopen, nu opnieuw: wat een strak horloge. En dat die band zo breed is met die grove schakels, vind ik ook stijlvolstoer

Tophorloge. Heb hem vorig jaar gepast en gaat er zeker nog een keer komen.
Fondsen nu uitgeput na bestelling U1 DS

Ik snap precies wat je zegt. Stijlvolstoer is een mooie benaming voor de band. Hoe noem je de plaat :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Vind ik niet. Doe m óf bij de 3 óf bij de 4 maar niet ergens ertussen in.
Zou voor mij helaas echt een dealbreaker zijn…

1 like

Deze datumplacering is dus een heel stuk rustiger

1 like

Hier zit ie op een andere plek en beter geplaatst voor mijn OCD :rofl:
Nu houd ik er over op.

Meer ploatjes!!!

1 like

Ruigchique…:rofl::rofl::rofl::rofl:

Hoe dan ook, een heerlijk merk

Nee nee :grinning_face_with_smiling_eyes:. Sportief elegant

1 like

Jah, dat past beter.
De indices zijn ook mooi en verzorgd.

Er zwerft ook zo’n multikleur uitvoering van deze ( beetje als gesinterd metaal )
Ik zoek ff plaatje erbij, eerst even andere zeer aansprekende Sinnetjes

Ook gewoon lekkerrrrrr

8 likes