Mijn ervaring is anders: ik vond de rubber band op de U50 super comfortabel, op een 16.5/17cm pols. Ik had wel de kleine sluiting erop, misschien was dat het verschil?
Ik idd de grote
Dit een aanrader. En nu goedkoop te proberen.
Alleen een andere gesp.
Ha alle
heeft iemand een idee waar je deze bandaansluiting kan kopen?
niet het bandje maar het overgangstuk
Vet horloge ook dit.![]()
Het lijkt erop dat de voorbeeld foto is uitgerust met Samsung Galaxy adapters, althans, ik zag hier een bericht over op reddit.
Op Etsy beschikbaar, maar vast ook ergens anders.
Beetje compromis, ik denk dat je kleurverschil gaat zien tussen kast en adapter. Maar voor een tientje het proberen waard ![]()
Beste Sinn liefhebbers, Ik heb toen ik 23 was een Sinn 203 Arktis gekocht. Destijds helemaal naar Frankfurt geweest om eerst uit te zoeken en daarna nog een keer om hem op te halen. Inmiddels zijn we 27 jaar verder en wil ik deze aan mijn zoon overdragen die voor zijn HAVO geslaagd is. Zijn pols is wat kleiner dan de mijne dus wilde ik de band op maat laten maken. Maar voordat ik de schroefjes uit de band haal zag ik al dat 1 van de kopjes van de schroef slecht is. Dit is dus niet de nieuwe band met infuus maar de oude met een steekschroef. Dikte van de pin is 1,2mm lengte ongeveer 17,6mm.
Dus ik dacht ik bel Sinn en vraag of ze mij 6 nieuwe schroefjes willen sturen. Nou daar gaan we met de Deutsche service. Nee meneer die hebben we niet meer. U kunt een nieuwe band kopen als oplossing.
Dus mijn vraag. Weet iemand waar ik nog deze schroefjes kan kopen. Minimaal 1 maar het liefst vervang ik ze alle 6. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Thanks.
Ik heb niet het antwoord als in waar te koop.
Maar deze laten maken is altijd te doen en niet heel ingewikkeld.
Waar zou je zoiets kunnen laten maken dan? Als je een tip hebt heel graag. ik sta voor alle mogelijkheden open zodat ik m’n Sinn 203 Arktis kan overdragen aan m’n zoon.
Elk plaatselijk staal bedrijfje. Veel horloge makers.
Hier op hf zijn genoeg mensen met draaibankje die het kunnen maken.
Even zoekertje openen.
Moet goed komen, succes
Als nieuw lid gaat dat niet lukken.
Gisteren heel kort op deze Erika’s MN maar heel snel weer gewisseld.
Groen staat hem minder vind ik.
Ik heb ff een zoekertje voor je gemaakt, ik hoop dat het helpt!
Zoals ik al zei in de andere post Thanks!
Pracht horloge, de 203 Arktis, en nog steeds zeer populair!
Erg leuk om ‘m aan je zoon door te geven!
Wordt echt wel minder met de Sinn service…
Een paar jaar terug vroeg ik of ze een paar extra van die schroefjes voor me hadden - geen enkel probleem.
Wel is het zo dat mijn horloge met stalen band voor service bij Sinn was…
Je kan ook Serious Watches misschien vragen of ze er een paar hebben liggen, koop je er een mooi canvas bandje bij voor 65€ (zij ook weer blij) en kan je zoon ook nog eens afwisselen.
Nog veel draagplezier!