Ik ga kijken in Frankfurt en ik koop niets, hoop ik.
Een Sinn 556 met zwarte plaat en opgelegde indices
Levensgevaarlijk.
Heb net een horloge verkocht en ben volgende week in Frankfurt.
Foto’s zijn al gelekt, op zich jammer maar ja, hoe hou je dat tegen?
Weer een limited 103. Handopwinder dit keer maar mij iets te veel rood.
En een paar mooie duikers, die full lume U50 vind ik wel geslaagd!
Als het goed is komt er nog een nieuwtje welke nog niet gelekt is
Als er HYDRO op de dial staat zoals bij de UX, dan zijn die nieuwe U50 modellen oliegevulde quartzhorloges?
Dat lijkt me wel interessant.
Zo las ik het ook. Verder interessant dat ze van de oorspronkelijke “lego” hands zijn overgestapt op meer traditionele. Dat snap ik, in zoverre, dat het meer opties en variatie biedt, maar het haalt wel iets weg van het unieke karakter van de oorspronkelijke U50. Boeiend dit. Met een 556i RS in bestelling, heeft het merk Sinn momenteel al mijn aandacht.
haha kansloos… succes iig
Over Hydro gesproken….

Alhoewel: deze moet snel naar Frankfurt > lege batterij en behoorlijke luchtbel
Wow, dat betekent dus feitelijk een oliegevulde Quartz in 41 mm? Dat is echt supernieuws, weet ik meteen wat mijn volgende aanschaf wordt👍.
Dat is dan weer een nadeel van die oliegevulde quartz : bij batterijwissel opsturen naar Sinn.
Hoeveel jaar doe je op een batterij?
In mijn hoofd is dat iets van 7 jaar.
Klopt, nadeel is inderdaad dat voor de olie ie terugmoet naar Frankfurt.
Duur batterijtje kan ik je verklappen.
Je kan eventueel ook zelf de batterij vervangen en dan het horloge niet vullen met olie, maar ja, je wilt natuurlijk dat olie-effect.
Er gaat een CR2032 batterij in, en er wordt een verwachte levensduur van 7 jaar gegeven.
Zelf trek ik altijd de kroon uit als ik ‘m niet draag, zodat het horloge stilstaat. Ik heb mezelf wijsgemaakt dat ie dan geen stroom gebruikt :-).
Nog weinig ervaring op dit gebied hoor, maar: als dit vooral 1x per 7 jaar is, dan valt het mee. Zoals gezegd, nog weinig kennis op dit gebied, maar tegelijkertijd denk ik hierbij dan eerder aan een mechanisch horloge…
Maar stel je hebt een U50 mechanisch, wat kost een service dan, en hoe vaak komen die kosten erbij? Iemand die het weet?
Ik probeer wat bij te leren
Allemaal terug te vinden op de site :
€290 voor een gewone 3-wijzer automaat bij Sinn.
Maar hierbij heb je het voordeel dat die overal geserviced kunnen worden en niet noodzakelijk naar Sinn opgestuurd moeten worden.
Service interval, daar verschillen de meningen wel over denk ik. Sommigen laten het misschien elke 5 jaar doen, anderen pas wanneer er duidelijk iets aan het uurwerk schort.
Heel erg bedankt voor je antwoord. Had beter moeten weten, want natuurlijk is die info al ergens te vinden…zeker bij Sinn, want blijkbaar hebben die alles tot in de puntjes verzorgd.
Als je het 90% van de tijd draagt, is na 4 jaar een onderhoud nodig op een ETA gebaseerde Sinn in mijn ervaring.
Ja, dat zal ook een verschil maken : dagelijks dragen of in roulatie.
En laat je het dan door een lokale horlogemaker onderhouden of stuur je het op naar Sinn?
Gelukkig laat je pagina 2 niet zien met de EZM1.
Die service beurt ging van een ruime 500 naar bijna 1000 euro in één jaar tijd.
Ouch!
Die gaat naar Debokx in Gent. De specifieke onderhoudsstukken worden wel steeds bij Sinn besteld.